Auto

Stele de tehnologie: Automobilul se schimbă rapid de la un an la altul, iar din „aglo­meraţia“ de mecanică, maşina devine un „computer pe roţi“

09 nov 2017 457 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilul se schimbă rapid de la un an la altul, iar din „aglo­meraţia“ de mecanică, maşina devine un „computer pe roţi“. Anul acesta a avut loc unul dintre cele mai spectaculoase saloane auto găzduite vreodată  de celebrul oraş de pe râul Main.

La Frankfurt, fiecare grup internaţional şi-a anunţat intenţia de a lansa zeci de noi modele electrice în anii următori. Dincolo de acest aspect, marii constructori au prezentat automobile ce anunţă revoluţia maşinilor autonome, maşini care nu vor mai dispune nici măcar de volan sau pedale, totul fiind complet automatizat.

Nu în ultimul rând, pentru prima dată s-a discutat despre automobil drept un „hub“ de comunicaţii, conectat la internet, la infrastructură şi la celelalte maşini, totul pentru eliminarea completă a incidentelor de pe şosea.

În total, la Frankfurt au fost prezente 50 de companii din sectorul auto ce au venit cu peste 300 de premiere.  Şi, tot în premieră, la salon au participat şi cei de la Facebook dar şi Google. De asemenea, numărul total al expozanţilor a fost de peste 1.000 de companii ce au ocupat un spaţiu de 200.000 mp.

Printre cele mai aşteptate modele de la Salonul Auto de la Frankfurt s-au numărat Audi A8, limuzina de lux a constructorului german, noul Bentley Continental GT, noile generaţii ale BMW X2 şi X3 alături de conceptul X7 ce prefigurează cel mai mare SUV al bavarezilor şi desigur, noul BMW i5, modelul care va concura direct cu Tesla Model 3. Cei de la Jaguar au venit cu SUV-ul compact E-Pace, Porsche a adus noua generaţie a Cayenne iar Renault a prezentat Megane RS.

Audi Aicon, una dintre nou­tăţile de la Frankfurt, reprezintă un concept al unei limuzine cu sistem de propulsie electrică şi funcţii de autonomie de nivel cinci, ceea ce înseamnă că nu dispune nici de volan şi nici de pedale. Modelul de aproape 5,5 metri lungime este chiar mai lung decât un Audi A8 şi iese în evidenţă datorită designului său avangardist. Tocmai pentru că este complet autonom, automobilul dispune de faruri speciale şi un radar care „citeşte“ drumul. În plus, la destinaţie, drumul pasagerilor poate fi iluminat de o dronă. Sistemul de propulsie este alcătuit din patru motoare electrice care produc în total 354 CP şi 550 Nm. Bateriile promit o autonomie de circa 700-800 km şi acestea se pot încărca în proporţie de 80% în numai 30 de minute, iar alimentarea se poate face şi wireless, prin inducţie magnetică, întocmai precum la un smartphone.

Bentley Continental GT a fost unul dintre cele mai aşteptate automobile din segmentul de lux şi reprezintă totodată unul dintre cele mai avansate.

Coupéul vine cu un design inspirat de celebrul concept EXP 10 Speed şi pe o platformă tehnică derivată din cea a lui Porsche Panamera.

Datorită motorului W12 de 6,0 litri şi 635 CP noul Continental GT accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3,7 secunde şi poate rula cu peste 330 km/h.

BMW X7 Concept a anunţat la Frankfurt un viitor SUV de lux al constructorului bavarez ce va concura direct cu marele GLS de la Mercedes-Benz. De asemenea, tot pe SUV-uri au pariat şi cei de la Jaguar, care au venit cu E-Pace şi cu noul concept i-Pace Trophy.

Printre modelele de serie „mai cuminţi“ s-au evidenţiat noile Renault Megane RS, versiunea sport a compactei franceze, noul Hyundai Kona, răspunsul coreenilor la expansiunea SUV-urilor mici, alături de Volkswagen T-Roc.