Auto

Test drive cu ultimul cabriolet Mercedes sau de ce în toate filmele de acţiune este obligatoriu să apară o decapotabilă filmată de sus. Galerie Foto

26 aug 2016 3694 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Este vară, dar te afli pe un drum sinous de munte, numai tu şi cei peste 490 de cai-putere de sub capota unui C63S Cabrio, iar sunetul degajat de motor devine tot mai plăcut. Sau, de ce nu, este o toamnă târzie, arămie, pe acelaşi drum, unde te bucuri de performanţele dinamice ale maşinii, dar şi de echipamentele ce-ţi încălzesc umerii şi spatele şi au grijă de curenţii de aer.

Toate scenariile spectaculoase ale unei pelicule demne de un Oscar prezintă la un moment dat un cabriolet filmat de sus. De ce? Pentru că un astfel de automobil exprimă cel mai bine senzaţia libertăţii.

Probabil şi din acest motiv cabrioletele au intrat în epoca de aur la Mercedes-Benz, fiind prezente în mai toate segmentele importante, iar cel mai nou este C-Klasse Cabriolet lansat în acest an. Anterior, cel mai „mic“, dacă se poate spune aşa era E-Klasse Cabrio, cu toate că acesta l-a înlocuit în 2010 pe CLK Cabrio, ce avea la bază Clasa C de la acea vreme.

Cabrioletul de clasă medie premium a fost, până acum, asociat cu Seria 3 şi mai nou Seria 4 de la BMW, bavarezii fiind cei mai consecvenţi la acest capitol alături de Audi A5/S5.

Acum, Mercedes-Benz vrea să convingă clienţii printr-una din cele mai personalizabile decapotabile din segment, cu o lungă listă de echipamente împrumutate de la modele din segmentele superioare. Printre acestea se numără sistemul automat de eliminare a curenţilor de aer Aircap şi încălzirea la nivelul gâtului Airscarf. Primul reprezintă un sistem automat de eliminare a curenţilor de aer de la şofer, pasagerul din faţă şi chiar şi de la pasagerii de pe bancheta din spate. Atunci când se acţionează butonul, un deflector de vânt este acţionat pe ecran şi sistemul de eliminare a curenţilor de aer poziţionat între cele două tetiere din spate este ridicat. Acesta împinge curenţii de aer peste compartimentul pasagerilor.

Astfel, atât turbulenţele de aer, cât şi zgomotul sunt reduse semnificativ. Airscarf, aşa cum spune şi numele său, asigură încălzirea la nivelul gâtului, astfel încât deplasarea cu plafonul coborât este o adevărată plăcere, chiar dacă temperatura din exterior este scăzută. Intensitatea fluxului de aer poate fi reglată la trei niveluri. Viteza fluxului de aer se reglează automat la o viteză de deplasare a maşinii de până la 120 km/h. În plus, tocmai pentru că suntem în segmentul premium, noul cabriolet poate fi echipat opţional cu un plafon acustic din material moale ce constă din mai multe straturi de izolaţii fonice şi de materiale ce absorb zgomotele. Şi pentru că sunetul este important, pe lângă sistemul multimedia COMAND Online poate veni şi sistem de sonorizare surround Burmester propriu pentru redarea perfectă a sunetului.

La capitolul confort, calitatea drumului devine mai puţin importantă dacă maşina dispune de suspensia pneumatică Airmatic, iar prin Dynamic Select se setează maşina într-unul dintre cele cinci moduri, de la Eco sau Confort la Sport Plus.

Când vine vorba de lux, anul acesta constructorii au mizat tocmai pe „descoperit“, iar trendul a adus pe piaţă automobile spectaculoase, de la exclusivistul Rolls-Royce Dawn la uluitorul Evoque Cabrio al celor de la Range Rover, care vor să arate ca un SUV poate fi şi „altfel“. Tot aici au „plusat“ cei de la Mercedes-Benz, care la doar câteva luni de la prezentarea lui

S-Klasse Cabrio au venit cu C Cabrio, pentru a arăta ca plăcerea de a conduce nu cunoaşte clase.