Auto

Test Drive pe dealurile Toscanei cu Talisman, cel mai nou „armăsar“ al francezilor de la Renault. Galerie Foto

30 nov 2015 5810 afişări de Corina Mirea
Din aceeaşi categorie

Nu ştiam prea multe despre apusul cald al Toscanei şi nici despre dealurile care adăpostesc una dintre cele mai nobile viţe-de-vie din lume, dar le-am descoperit secretele şi nu oricum, ci ţinând, cu greu, hăţurile celui mai nou „armăsar“ al francezilor de la Renault, Talisman.

S-a spus despre limuzina Talisman de la Renault că este un înlocuitor pentru modelele Laguna şi Latitude, însă aceasta nu mai are, de fapt, nimic din ceea ce constructorul francez a oferit până acum în clasa medie. Talisman a adus pe segmentul mediu concepte care până acum se regăseau în zona de top, cum ar fi suspensiile adaptive, care permit roţilor din spate să completeze mişcările celor din faţă, astfel încât şoferul să se simtă „lipit“ de asfalt de fiecare dată când atacă un viraj mai strâns.

Design-ul exterior este mai fluid decât orice a produs Renault pe acest segment până acum. Liniile Talisman sunt usor mai agresive, un indiciu fiind chiar forma farurilor.

Renault Talisman este o limuzină care te surprinde cu un „feeling“ de confort, silenţiozitate şi manevrabilitate rar întâlnite la alte modele-surori, mai ales dacă este luat în calcul şi gabaritul modelului. Talisman mai uimeste printr-o conectivitate ridicată („consola de bord“ are ca punct central o tabletă R-link de 18 cm în versiunea standard şi de 22 cm în cea opţională) care te poartă prin cinci module de condus, respectiv Comfort, Sport, Eco şi Neutral şi Perso. Pentru pasionaţii de confort, care vor să se bucure de Toscana în timp ce primesc şi un masaj, modul Comfort ar trebui să fie prima opţiune, iar cei mai preocupaţi de caii-putere şi de zgomotul motorului pot opta pentru modul Sport. Maşina este departe de a fi greoaie sau leneşă, caii putere pe care îi are sub capotă făcând ca trecea de la zero kilometri la 100 de kilometri să fie o noţiune de câteva secunde.

Renault Talisman vine în cinci motorizări, două pe benzină şi trei diesel. Variantele pe benzină sunt TCe 150 de 2 litri care dezvoltă 150 de cai-putere şi TCe de 200 de cai-putere şi de 1,6 litri, ambele beneficiind de transmisia automată EDC în şapte trepte.

Pe de altă parte, pe zona diesel, Talisman dispune de motorizarea dCi care dezvoltă 110 cai-putere, versiunea de 130 de cai şi cea de 160 de cai-putere.

Preţul de pornire pentru noul „membru“ al familiei Renault încă nu a fost comunicat, dar cel mai probabil acesta va porni undeva de la 20.000 de euro cu TVA, sau poate chiar mai puţin.

În România va fi pus în vânzare din luna februarie a anului viitor.