Style

Aveti grija pe cine barfiti la serviciu

21 mai 2010 70 afişări
Din aceeaşi categorie
FOTO: Shutterstock

"Un coleg mi-a povestit odata cum se pregatea el pentru o cursa de biking, cum si-a cumparat casca si costum special si cum... si-a epilat tot corpul pentru o mai buna aerodinamica", spune Carmen Turcu, contabil-sef. "De ce a trebuit sa adauge si ultima fraza? Este exact genul de informatie pe care vreau sa-l stiu numai daca respectivul imi e prieten, nu doar un simplu coleg de birou".

Fenomenul poarta numele de TMI ("too much information") in Statele Unite si, chiar daca poate parea o gluma, este cat se poate de serios si foarte des intalnit. "Oamenii muncesc astazi mult mai mult decat o faceau cu cateva zeci de ani in urma. Nu mai au timp de viata personala, de familie sau prieteni. Dar suntem animale sociale si avem nevoie sa impartasim sentimente, nevoi", explica Denisa Petre, psiholog. "Petrecem la birou mult mai mult timp decat acasa, cu prietenii sau familia. Granita dintre cele doua vieti - privata si profesionala - s-a estompat atat de mult pentru unii dintre noi incat facem usor greseala de a ne lua colegii drept prieteni din simplul motiv ca ii vedem 10 ore pe zi, 5 sau 6 zile pe saptamana", completeaza psihologul. Cateodata ii vedem chiar mai des de atat. De vina sunt retelele sociale de tip Facebook.

"I-am trimis o cerere de prietenie sefului meu si apoi, evident, am pierdut o ora uitandu-ma pe pozele lui. M-am oprit in momentul in care am ajuns la pozele din concediu. Era pe plaja intr-un slip minuscul. Acum, la fiecare sedinta, am doar imaginea asta in minte", povesteste Melania Ion, corector la o editura.

Comunicarea prin e-mail sau messenger este si ea cu doua taisuri. "Ne folosim de smilley-uri pentru a exprima emotii pe care, in mod normal, nu le-am exprima in fata colegilor/sefilor. Avem discutii colocviale, prea relaxate, pentru ca traim cu iluzia ca ne aflam la adapostul monitorului. Asa ajungem sa povestim colegului pe care il cunoastem doar pentru ca ne-am intersectat de doua ori in lift despre cum ne-am imbatat aseara la petrecerea aia sau despre cum ne-a inselat logodnicul cu cea mai buna prietena", spune Petre.

In orice birou "sanatos" ar trebui sa existe niste bariere, sustine Cornel Vlasceanu, assistant manager la o companie de telefonie mobila - "e exact ca in "Pe aripile vantului" cand Rhett o ia in brate pe Scarlett, alearga pe scari, intra in dormitor si ne tranteste usa in nas. E mai bine ca unele lucruri sa ramana doar in imaginatie".

Pe de alta parte, Tom Rath scrie in cartea sa "Vital Friends" ca oamenii care au un prieten foarte bun la birou sunt mai productivi si ca, desi multe companii interzic relatiile de acest gen la serviciu, exista sondaje Gallup care arata ca prieteniile in cadrul unei corporatii cresc cu peste 50% nivelul satisfactiei angajatilor (daca sunt prieteni cu seful, acestia sunt, statistic, cei mai fericiti dintre angajati).