Ceasuri & Bijuterii

Ce servicii exclusiviste îşi doresc unii miliardari români pentru care plătesc mii de euro: să ştie când s-a născut Ştefan cel Mare

26 aug 2010 371 afişări
Din aceeaşi categorie

Mic dejun în celălalt capăt al lumii? Nici o problemă. Bilete la meci? Imediat. O petrecere pe iaht? Desigur. Viaţa miliardarilor lumii pare o scenă din povestea remixată a Lămpii lui Aladin, unde tot ce trebuie să faci este să-ţi doreşti ceva şi se va întâmpla... nu dacă freci lampa, ci dacă apelezi la servicii de concierge.
BBC News a făcut recent un top al celor mai extravagante cereri de servicii concierge din Marea Britanie punându-şi în­tre­barea: dacă miliardarii lumii încă plă­tesc mii de euro pentru mici capricii în­seamnă că recesiunea se apropie de sfârşit sau, pentru ei, nu a existat niciodată?
Probabil că afacerile de genul serviciilor de concierge nu sunt neapărat un indicator potrivit pentru mersul economiei unei ţări, nici pentru "bunul" mers al crizei, ci sunt mai mult ca nişte gheişe ale acestei industrii de servicii.
În Bucureşti oferta de concierge e limitată, printre companiile care le oferă numă­rându-se Callessentially şi Jet Set Planner, cel de-al doilea specializat mai mult pe călătorii. "În cele mai multe situaţii serviciile noastre se referă la faptul că un client are o nevoie / dorinţă specifică legată de călătoria sa, care trebuie satisfacută în cel mai scurt timp posibil", spune Anca Nichifor, manager Jet Set Planner. Clienţii pot alege tot ce este legat de vacanţa dorită de la destinaţie, tipul de cazare (hotel, vilă privată, lodge sau castel) până la varianta de transport şi activităţile pe care doresc să le facă în vacanţă. Aceştia sunt de obicei oameni de afaceri cu venituri peste medie care plătesc până la 10.000 de euro pentru o călătorie în Europa, cu avionul privat.
Callessentially este un club de concierge de lux deschis în 2008, primul de pe piaţa din România. "Membrii noştri sunt în general persoane ocupate, pretenţioase care au prea puţin timp liber pe care nu vor să-l irosească pe telefoane şi verificări. De aceea, ne sună pe noi pentru rezervări, cumpărături, plăţi, diverse comisioane etc. La momentul actual în jur de 20-30% din numărul total de mem­bri ai companiei este reprezentat de expaţi, însă acest procent creşte constant", spune Raluca Georgescu, administrator Callessentially. În perioadă de criză se pare că numărul de solicitări pentru servicii de concierge nu a scăzut, ci dimpotrivă. Cu toate acestea, servici­ile au fost îmbu­nătăţite ca măsuri împotriva crizei. "Am avut membri care au dorit o rezervare într-un restaurant pentru că era o anume seară cu un anumit specific. Dacă restaurantul era absolut plin şi nu se putea face nimic, ofeream de obicei alte variante la acelaşi nivel. Însă acum venim cu alte soluţii ce includ închirierea unei formaţii, a unei locaţii, bucătari exclusiv pentru a reproduce clientului cadrul dorit iniţial", spune Georgescu.
Cererile pe care Callessentially le primeşte variază. Sunt cereri simple - "am fost contactaţi de un membru care lua cina într-o localitate pe litoralul Mării Negre şi voia să ştie "de ce nu sunt încă artificii" (era o zi de sărbătoare).
Atunci am luat legătura cu primăria şi i-am furnizat răspunsul" sau "când l-am ajutat cu un răspuns pe un client care pariase o sumă considerabilă de bani pe data de naştere a lui Ştefan cel Mare".
Sau cerinţe mai complicate - "un membru ne-a apelat în jurul orei 23.00 dintr-un alt oraş nu foarte apropiat Bucureştiului şi a solicitat să i se aducă la ora respectivă o cutie de trabucuri, medicamente pentru gripă, o păpuşă Barbie şi un tort". Însă nu tot timpul e vorba de capricii. "S-a întâmplat să fie nevoie de transportul de urgenţă al unui pacient grav bolnav către Viena, folosind un avion-ambulanţă".
Pentru membrii Callessentially Platinum şi Black "am apelat la croitori celebri, am oferit contacte pentru ceasuri exclusiviste şi iahturi, am organizat sesiuni de cumpărături în care punem de obicei la dispoziţie consultanţi de imagine, am închis temporar magazine de lux oferind acces şi tratament exclusiv membrilor Callessentially", spune Georgescu. La momentul actual există 4 tipuri de pachete Callessentially care se încadrează între 300 şi 1.500 de euro pe an.