Ceasuri & Bijuterii

Antonio Sartori, Talento Italiano: Ca să creezi un brand ai nevoie de un element distinctiv

01 sep 2015 225 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Talento Italiano este un brand relativ tânăr, înfiinţat în urmă cu circa 20 de ani de către Antonio Sartori, un milanez de profesie arhitect care azi este în spatele designului bijuteriilor. În ciuda „vârstei fragede“, Talento Italiano a reuşit să pătrundă în această piaţă competitivă pornind de la un element care acum a devenit chiar imaginea brandului: cercul.

„Punctul central al colecţiilor noastre este cercul, formă pe care brodăm, o îmbogăţim cu diamante şi perle. Acesta este firul roşu al colecţiilor noastre. Cercul este forma perfectă şi în acelaşi timp reflectă o imagine de protecţie. Ca să creezi un brand ai nevoie de un element distinctiv, iar acesta este elementul nostru“, spune Antonio Sartori, designerul şi fondatorul Talento Italiano.

Una dintre colecţiile în care se vede cel mai bine acest lucru este Infinito, acolo unde o mulţime de cercuri preţioase sunt unite unele de altele prin legături flexibile în bijuterii care practic se mulează pe corpul purtătoarei. 

„Marea este un alt punct de inspiraţie pentru noi (colecţia în care se vede cel mai bine acest motiv fiind Ocean - n.red.). Un alt element distinctiv al bijuteriilor noastre este un mic safir albastru. În cultura indiană, safirul este simbolul fidelităţii şi al eternităţii.“

O altă sursă de inspiraţie pentru casa italiană este jocul, una dintre colecţiile Talento Italiano, Surprise, fiind formată din piese care-şi schimbă înfăţişarea în funcţie de momentul în care persoana le poartă.

„Colecţia Surprise se bazează pe bijuterii versatile, pe bijuterii pe care le poţi purta în diferite forme, în diferite momente. Este şi aceasta o tendinţă.“

Antonio Sartori provine dintr-o familie cu tradiţie în zona bijuteriilor, dar el este primul care a luat decizia de a se implica în producţia pieselor.

„Eu am studii de arhitectură şi vin dintr-o familie cu patru generaţii de bijutieri, de oameni care erau împlicaţi în comerţul cu bijuterii, dar care nu realizau piesele propriu-zise. Acum 20 de ani am decis să începem producţia, cu designul nostru, pentru că până la urmă dacă te pasionează ceva, vrei să creezi acel ceva“, spune Sartori.

Potrivit acestuia, piesele pornesc de la un preţ de 1.050 euro, iar cele mai scumpe ajung până la 40.000 de euro, dar cele mai mari vânzări sunt realizate pe segmentul de preţ de 1.050-3.000 de euro.

În funcţie de piaţă, şi achiziţiile sunt diferite.

„În Japonia, de exemplu, clientele apreciază detaliile, bijuteriile mici. Cultura femeii de aici este să nu iasă în evidenţă. Pe de altă parte, în Vest găsim un cu totul alt fel de femeie.“

Sartori mai spune că având în vedere că talia companiei pe care o deţine este destul de mică, a avut suficientă flexibilitate pentru a se adapta la o cerere afectată de criza financiară. Mai mult, potrivit acestuia, România este o piaţă cu potenţial pentru bijuteriile Talento Italiano. 

„Noi suntem o companie de talie mică, aşa că ne este uşor să ne ajustăm. Lansăm anual câte 2-3 colecţii, dar avem şi liniile noastre stabile. Una dintre pieţele cu potenţial este România, pentru că aici avem cliente cu gusturi foarte bune. De obicei, se poartă două piese asortate. Desigur, avem pieţe precum Rusia în care se poartă seturile de 3-4 piese. Inelul este cea mai cerută bijuterie pentru noi“, a mai spus fondatorul Talento Italiano.

Citiţi mai multe analize, dar şi interviuri în exclusivitate cu cei mai importanţi executivi din industria orologeriei şi a bijuteriilor de lux în prima ediţie a catalogului de ceasuri şi bijuterii premium, Timpul Luxului.