Arts & Design

Criza si alte oportunitati

18 iun 2009 105 afişări
Din aceeaşi categorie
Vanzarile magazinului Tiffanyes au scazut cu cateva zeci de procente dar asta nu a impiedicat brandul american sa achizitioneze recent marca de genti Lambertson Truex. Nici in Romania companiile nu se tem de criza. Ba mai mult, o sfideaza prin noi lansari de produse de lux.
 Reprezentantii Green Net, compania care detine parfumeriile Beautik, spun ca asteapta ca in 2009 cifra de afaceri sa creasca cu 25 de procente. Compania a lansat de curand o noua gama de parfumuri de lux, Caron. Brandul are in urma o traditie de peste 100 de ani, incepand cu povestea lui Ernest Daltroff, creatorul brandului, care debuta in 1903, si terminand cu familia Ales (cea care a preluat brandul in 1980). Caron si-a lasat aroma si prin Romania in decursul istoriei. In urma cu jumatate de secol pudrele Caron erau printre cele mai apreciate produse de cosmetica de la noi. Inca de atunci brandul se prezinta ca fiind unul de lux, cu o distributie selectiva. Caron poate fi gasit numai in buticuri ce pastreaza acelasi concept de design, precum cele din Avenue Montaigne si Rue Fabourg Saint Honore, Paris, dar si la Londra, New York, Moscova, Dubai sau Zurich.
Pentru Bucuresti Caron a pregatit in magazinele Beautik fantanile Caron din cristal Baccarat cu parfumuri din extracte pure, ca En Avion, Neaimez Que Moi si French Cancan, precum si o editie limitata de 30 de parfumuri Pour Une Femme de Caron. De altfel in toata lumea exista numai 600 de sticle de Pour Une Femme de Caron. Designul sticlei intruchipeaza forme subtile de femeie prinse in fire de aur si organza si apartine lui Serge Mansau, un faimos sticlar francez.
In ciuda crizei, reprezentantii Green Net spun ca, pana la sfarsitul anului, vor fi vandute circa 3.000 de sticle de parfumuri si 30 de editii limitate Pour Une Femme de Caron (circa 1.600 euro per parfum). Cat despre gusturile romancelor in privinta parfumurilor, chiar si in perioada crizei, presedintele Caron Paris, Romain Ales, spune ca „femeile din Romania sunt la fel de pregatite ca si
cele din Paris sau Londra pentru a primi parfumurile Caron. Recesiunea le va impiedica poate sa-si cumpere haine, insa nu si parfumuri". 
Delta Design, compania de placi ceramice prezenta de 11 ani pe piata romaneasca, a adus recent in showroom-ul Delta Design Concept Store (un proiect in care compania a investit 6 milioane de euro) o noua serie de bucatarii de lux - Gama Decor, linie semnata de brandul spaniol Porcelanosa. Intrarea Delta Design pe segmentul de bucatarii de lux vine ca o continuare fireasca a strategiei pe termen lung a companiei - solutii complete pentru baie, wellness si bucatarie... indiferent de criza. Desi preturile pentru o bucatarie variaza de la 15.000 la 50.000 de euro, Jorge Garcia, reprezentantul Porcelanosa in Romania, spune ca majoritatea clientilor sunt pregatiti pentru a cumpara astfel de produse. Iar una dintre explicatii ar fi aceea ca exista o migrare a populatiei din strainatate inapoi in tara. Bucatariile reprezinta doar 10 procente din productia globala (ceramica, mobilier de bai si bucatarii) Porcelanosa, compania fiind de altfel considerata printre cele mai valoroase branduri spaniole la nivel mondial.
Brandul este sustinut de Casa Regala din Spania, cat si de Casa Regala a Marii Britanii. „De fiecare data cand se redecoreaza baile de la Buckingham Palace noi suntem chemati", spune zambind Garcia. Produsele Porcelanosa sunt disponibile in peste 100 de tari pe pietele din Europa, America si Asia, dar cel mai bine se vand in „China si America de Sud", completeaza el. In Romania reprezentantii Porcelanosa nu asteapta profit pentru urmatorii cativa ani, din cauza crizei economice, dar estimeaza ca se vor vinde 20 de unitati pana la sfarsitul lui 2009.
Tot din lista fericitelor companii neafectate de recesiune face parte si brandul de cosmetice de lux La Prairie. In luna mai a acestui an La Prairie a lansat si in Bucuresti Cellular Cream Platinum Rare, o crema de fata care costa aproximativ 720 de euro. Brandul elvetian cunoscut pentru faptul ca a transformat aurul, diamantele si caviarul in ingrediente-cheie pentru produsele cosmetice, aduce acum pe piata o crema care exploateaza platina. De ce platina? Pentru ca ar avea puterea de a intineri pielea „prin intermediul particulelor cu sarcina electrica negativa suspendate in apa coloidala care actioneaza ca un excelent donator de electroni si ajuta la mentinerea unui echilibru electric la nivelul pielii", explica Andreea Rizescu, brand manager La Prairie in Romania. Brandul a ales sa lanseze acest produs premium acum pentru ca „suntem suficient de norocosi sa avem clienti fideli care, daca au devenit mai precauti cu alte produse, pe ale noastre le percep ca fiind o necesitate", completeaza Rizescu.
„Noi vedem criza financiara ca pe o oportunitate, nu ca pe o amenintare", spune si Stelios Skordalakis, marketing manager al companiei grecesti Marinopoulos Romania, cea care a adus brandul Gap in Romania. Magazinele abia lansate in Baneasa Shopping City si Plaza Romania insumeaza o investitie de aproximativ 1 milion de euro. Cu o cifra de vanzari de 11,1 miliarde de euro in 2008, Gap Inc. detine un lant de peste 3.100 de magazine in Statele Unite, Anglia, Canada, Franta, Japonia, Irlanda si acum si Romania.
„Gap are o istorie de circa 40 de ani. Compania a mai fost martora unor astfel de perioade de instabilitate si le-a depasit cu succes. Avem toate motivele sa credem in succesul nostru pe piata locala in ciuda fluctuatiilor economice", spune Skordalakis.
Tot o companie greceasca este si aceea care a lansat de curand un alt „produs" de lux pe piata romaneasca. Este vorba despre restaurantul Illusions si compania Epitome. 70 de angajati, 300 de locuri, 2 saloane private si un bucatar roman. Acestea sunt coordonatele care definesc recent lansatul restaurant de pe b-dul Dacia.
La ele se mai adauga o casa veche de aproape un secol si un meniu tradus in 14 limbi. Investitia totala numara aproximativ 1,5 milioane euro. „Illusions nu se adreseaza unei piete sensibile la preturi, ci acelor oameni care cer valoare in schimbul banilor oferiti", explica Aris Tsouros, general manager Epitome. „Credem cu tarie ca in perioadele dificile din punct de vedere financiar consumatorii se vor concentra mai mult pe ideea de bani «cheltuiti cu intelepciune»."