După Afaceri

Cum arăta în 1989 maşina din categoria Daciei Lodgy

29 iul 2014 8774 afişări
Din aceeaşi categorie

La mijlocul secolului trecut, toţi cei care nu aveau o maşină personală călătoreau de colo-colo cu autobuzul sau cu dubiţa unui prieten. Şi bineînţeles că nu s-a plâns nimeni de asta. Lucrurile s-au schimbat, însă, atunci când pe piaţă a apărut o alternativă care a combinat autobuzul companiei de transport în comun cu maşina personală. O alternativă numită monovolum, MPV, people carrier, van sau minivan. Material publicat iniţial în revista ProMotor numărul 109 din martie 2014 cu titlul „Evoluţia autobuzului personal”.

Americanii s-ar fi trezit, probabil, mai devreme la realitate dacă europenii nu s-ar fi codit atât de mult cu lansarea primei generaţii Renault Espace. Gândit iniţial pentru lansare în anii ’70, primul Espace a ajuns să vadă lumina zilei ca maşină de serie abia în 1984, adică în acelaşi an în care Chrysler a lansat propriul monovolum.

Deşi începutul nu a fost promiţător pentru MPV-ul francez, fiind vândute doar nouă unităţi în prima lună după lansare, europenii au prins gustul autobuzelor personale moderne la scurt timp după aceea. Şi nu a durat mult până când şi ceilalţi producători au început să simtă mirosul banilor aduşi de astfel de vehicule. Aşa au apărut modele ca Mazda MPV, Citroën Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Opel Zafira şi arhicunoscutul Volkswagen Sharan.

GALERIE FOTO şi mai multe detalii aici