După Afaceri

Dacia Logan 3: ce dotări ar avea Loganul în 2025

20 feb 2015 6081 afişări
Din aceeaşi categorie

Loganul a împlinit de curând zece ani. Zece ani în care a evoluat puţin din punct de vedere vizual, dar destul de mult din punctul de vedere al dotărilor. Oare Dacia Logan din 2025 ce va oferi? Facem un exerciţiu de predicţie.

Dacia de 5000 de euro, care n-a costat niciodată în mod real doar 5.000 de euro, ci cel puţin 5.800 (fără a lua în calcul Programul Rabla), a fost lansată în urmă cu mai bine de 10 ani. Zece ani în care s-a trecut de la o maşină destinată celor care cumpărau până atunci automobile la mâna a doua în jurul a 3-6.000 de euro, şi care aveau astfel posibilitatea să dea acei bani ca avans pentru o maşină nouă în cadrul unui credit care nu lua pielea de pe ei, la o maşină cumpărată mai ales în zona superioară celor 8.000 de euro.
Dar cum va evolua maşina naţională aflată în al doilea deceniu al său? Deja a cucerit Europa, chiar dacă vânzările de Sandero şi Duster i-au luat-o cu mult înainte. În ciuda celor care desconsideră încă marca Dacia, adevărul este că produsul cheie de la Mioveni a evoluat destul de mult în primii săi zece ani de viaţă, iar ceea ce se va întâmpla de acum încolo ar putea să surprindă multă lume. Evoluţia Dacia în următorii ani este strâns legată de lansarea faceliftului la Logan 2 (în această toamnă sau cel târziu în 2016), apoi de lansarea lui Logan 3, undeva prin 2020. Dacă vorbim de 2025, vom vorbi, aşadar, de faceliftul lui Logan 3. Dar să vedem cum a evoluat maşina noastră în primii săi 10 ani de viaţă.
 

Dacia Logan din 2005

În prima generaţie, lansată 2004, Dacia folosea motoare relativ vechi din gama Renault: 1.4 MPI cu 8 supape şi 75 CP, care consuma în medie 6.9 litri/100km, 1.6 MPI 8 supape şi 87 CP, cu un consum mediu identic, precum şi 1.6 16v, 105 CP, cu un consum mediu de 7.1 l/100 km. Pe motorină, maşina beneficia de arhi-cunoscutul 1.5 litri, în două declinări de putere: 75, respectiv 90 CP, cu un consum mediu de 4.9, respectiv 4.8 litri / 100 km. Toate motorizările erau Euro 3, fiind ulterior upgradate la Euro 4. Cel mai rapid motor era, aşadar, benzinarul de 1.6 litri, care prindea suta în 10.3 secunde cu plecare de pe loc.

GALERIE FOTO şi mai multe detalii aici