Style

De la medicina la pantofi

11 mar 2010 329 afişări
Din aceeaşi categorie
De la medicina la pantofi

S-a nascut in 1968, iar in 1993 a terminat Facultatea de Medicina de la Cluj. In urmatorii cinci ani a urmat specializarea in chirurgie pentru ca la finalul studiilor sa intre in afaceri. A inceput cu comert de incaltaminte sanitara pentru medici.

A continuat apoi la Transinvest, o companie specializata tot in incaltaminte sanitara pentru medici, unde a avansat pana la postul de director general. Urmatorul pas a fost sa dezvolte o retea de magazine multibrand in Cluj-Napoca - Michelle. Experienta acumulata in distributie si retail avea sa-i aduca in 2003 o propunere din partea celor de la Ecco Danemarca. A acceptat propunerea si in 2004 a semnat contractul de franciza cu Ecco si a inceput sa reprezinte brandul in Romania si Moldova. Pe 5 martie 2005 deschidea primul magazin Ecco din Romania, in Cluj-Napoca.

Au urmat apoi 11 magazine deschise pe parcursul a 5 ani, 10 milioane de lei cifra de afaceri in 2009 si un plan de extindere agresiva pentru 2010. "Deschiderea celui de-al 11-lea magazin Ecco a avut loc chiar in ziua in care sarbatoream deschiderea primului magazin Ecco in Cluj-Napoca", isi aminteste Tighinean, director general al Ecco. In primii ani, spune ca prudenta a fost principalul lor aliat, "pe de-o parte din cauza lipsei de centre comerciale, iar pe de alta parte din cauza chiriilor exagerate". 2009, desi un an marcat de criza economica, a fost de departe cel mai prolific pentru brand.

A fost anul in care au lansat 5 noi magazine. "Ne-am concentrat in special pe Bucuresti si pe orasele mari din tara: Bucuresti, in Baneasa Shopping City si Afi Palace Cotroceni, Constanta, in City Park si Tomis Mall, si Cluj-Napoca, in Iulius Mall. Asta doar pentru ca am gasit spatii premium la preturi corecte."

Cifra de afaceri a crescut de la 7,5 milioane de lei in 2008 la 10 milioane de lei in 2009. Iar pentru 2010 directorul Ecco estimeaza o cifra de afaceri de 18 milioane de lei si planuieste deschiderea a inca cinci magazine.

"Romania este o tara atipica, tinand cont de cresterea exploziva a pietei de retail in 2007-2008, peste media europeana, dar si caderea brusca din toamna anului 2008. Este atipica si prin prisma chiriilor practicate in marile centre comerciale a caror medie este mai mare decat in alte capitale est-europene", explica Tighinean.