Arts & Design

Din vorba in vorba cu... Diana Staicu: Numaratoarea daneza continua

07 mai 2009 573 afişări
Din aceeaşi categorie
Din vorba in vorba cu... Diana Staicu: Numaratoarea daneza continua

Diana Staicu si-a inceput cariera la cel mai bun hotel din acea vreme, a urmat o companie de telefonie, apoi cel mai mare magazin de mobila. Mobilierul danez de design a cucerit-o in anii 2000 si din 2006 l-a adus si in Romania.

Aflata in vacanta in Grecia, la Salonic, a descoperit un magazin de mobilier danez mai special. „Era alt gen de abordare a mobilei. Ne-a placut, ne-am si cumparat niste decoratiuni." Diana Staicu (34 de ani), absolventa de Relatii Internationale, este acum reprezentant oficial al BoConcept in Romania, dupa ce intre timp a facut o oprire de 3 ani la Mobexpert.
„Sotul meu lucreaza in domeniu de multi ani si, alaturi de el, m-am tot lovit de amenajari. In final am ajuns si eu alaturi de el in businessul acesta. Il stiam pe Dan Sucu amandoi din 1996, pe cand eram studenti, el mi-a propus sa vin si eu in echipa Mobexpert in 2003. A fost pentru mine o provocare, pentru ca mergeam sa conduc cel mai mare magazin de mobila din Romania, eram director la Mobexpert Pipera. Erau multe noutati pentru mine care ma atrageau, eu fiind economist. Acolo am invatat ce inseamna stocuri de mobilier, amenajari, servicii postvanzare, a fost o scoala pentru mine, iar acum suntem vecini (magazinele BoConcept si Mobexpert sunt alaturate in Complexul Comercial Feeria Baneasa, n.n.)." Dupa 3 ani in care a lucrat alaturi de sot, cei doi au hotarat sa „isi separe ambasadele pe plan profesional". „Stiam ca e liber acest spatiu si am preferat sa deschid un business separat, care sa fie legat tot de mobila. Am inceput discutiile cu BoConcept, am trimis CV-uri. Asta se intampla in aprilie, iar in septembrie 2006 am deschis magazinul. Au venit aici danezii, au vazut locatia, le-a placut, am facut diverse bugete."
Primul sau job dupa facultate a fost insa la Sofitel. „Pe vremea aceea, in ’96-’97, Sofitel era ultimul racnet in Bucuresti, singurul centru modern de conferinte din oras. Am inceput ca asistent al directorului comercial, apoi am intrat in departamentul de vanzari directe al hotelului, departament nou, unde trebuia sa povestesti despre serviciile hotelului catre potentiali clienti, adica sa vinzi servicii turistice scumpe. Am avut cursuri de tehnici de vanzari, tehnici de negociere, pentru mine a fost foarte utila perioada asta." In 1999, a plecat la Orange, din teama de plafonare.
„La Orange am lucrat in marketing, la departamentul de products & services. Era interesant ca idee, dar era foarte multa munca de bugete, statistici, definirea produsului. Asta era foarte interesant : voiai sa lansezi un produs, studiai piata, concurenta, incercai sa definesti un produs foarte serios. Lucrul asta m-a invatat pasii de urmat cand lansez ceva. Dar simteam lipsa vietii active din vanzari si atunci pentru mine a venit ca o manusa oferta de a ma intoarce in vanzari, la Mobexpert. Vanzarile sunt adrenalina de zi cu zi. Interactiunea cu clientii si depasirea targeturilor pentru mine sunt foarte stimulative."
Primul magazin BoConcept s-a deschis in Bucuresti, in 2006, in Complexul Comercial Feeria Baneasa, iar cel de-al doilea la Sibiu, in decembrie 2008. Anul acesta se vor deschide un depozit logistic in Bucuresti si un nou magazin la Iasi, cu o investitie de 400.000 de euro. „Cam atat inseamna un magazin de genul acesta pentru ca sunt de platit licenta, amenajarea, stocul de marfa".
Mai mult, Staicu vrea sa aduca alte doua francize legate de mobila, tot de origine daneza, mobila de copii si pentru bucatarie. „Mobilierul de copii nu prea e bine reprezentat pe piata, exista loc, mai ales ca mobilierul pe care il aducem noi e tot din module care pot crea diverse combinatii, cu preturi tot medii spre mari. Vrem sa fim nr. 1 in Romania pe zona de produse de design peste medie".
Cat despre efectele crizei, ele intarzie sau sunt neasteptate. „Nu mai avem comenzi asa multe, dar sunt mult mai mari ca valoare. Sunt multe apartamente care se dau anul acesta in functiune si trebuie decorate, deci supravietuim. Deocamdata romanii au tendinta sa isi faca niste case foarte mari si atunci clientii sunt atrasi, pentru ca avem canapele din module, plus ca e un program, Furnish, pe care il folosim pentru solutii prezentate in 3D. Oamenii incep sa aprecieze calitatea, nu din cauza crizei, ci pentru ca au avut experiente proaste cu mobila ieftina. Sunt oameni care renunta la mobila luata acum 3 ani, preferand ceva de calitate." Vanzarile pe 2008 au fost de 1,9 milioane de euro.