Style

Educatia sartoriala, episodul II

01 oct 2009 88 afişări
Din aceeaşi categorie
Educatia sartoriala, episodul II

Studiile arata ca sunt suficiente 60 de secunde pentru a evalua o persoana dupa aspect, iar in cazul unei promovari intr-un post de management imaginea proiectata influenteaza cu peste 20% optiunea celui care ia o astfel de decizie.

In acest context au aparut consultantii de imagine, o meserie cu vechime in vestul Europei sau in Statele Unite si care face pasi hotarati si pe piata romaneasca. Daca pentru femei sursele de inspiratie sunt diverse, de la reviste de moda pana la carti de specialitate, pentru partea masculina oferta este mai limitata.

Mihaela Berciu, consultant de imagine acreditat de Association of Image Consultants International (AICI), a speculat nisa si va lansa in a doua jumatate a lunii octombrie varianta pentru barbati a "Ti nu tei pentru succes", o carte de consultanta in stil editata de Coreus Publishing la inceputul anului.

"Tinuta pentru succes", editata initial in 5.000 de exemplare, este pe cale sa epuizeze si a doua editie si se apropie de tinta de 30.000 de exemplare stabilita pentru 2009.

"Asa cum economia capitalista romaneasca este inca tanara si in formare, la fel si majoritatea barbatilor de afaceri sunt inca in formarea unei imagini adecvate cu statutul si experienta pe care le au", explica Mihaela Berciu (foto).

Consultantul spune ca in cazul tinu tei de afaceri pentru barbati totul sta in detalii. "De exemplu, un om de afaceri care intelege importanta unei imagini profesionale va purta intotdeauna tricou sau maiou pe sub camasa, indiferent de cate grade Celsius sunt afara. Un alt detaliu ascuns care tradeaza adevarata intelegere a tinutei corecte este lungimea sosetelor, care trebuie sa fie pana la nivelul genunchilor. Detaliile conteaza si detaliile sunt cele care fac diferenta intre autentic si impostor, indiferent ca vorbim despre un bun, o tinuta sau, de ce nu, despre calitatea profesionala." Berciu, care organizeaza si seminarii de stil pentru manageri, spune ca a observat ca interesul mediului de afaceri pentru imagine a sporit si datorita interactionarii cu partenerii straini.

"Au inceput sa sesizeze diferentele de imagine proiectate de unii fata de ceilalti si sunt pregatiti sa faca schimbarile necesare pentru ca aceste diferente sa dispara."

Cartea dedicata barbatilor va fi tipa rita in 5.000 de exemplare, iar Mihaela Berciu estimeaza sa se vanda intre 5.000 si 7.500 de exemplare pana la sfarsitul lui 2009.