Mulţi le numesc "reclame şocante". La fel cum sugerează şi numele lor, aceste spoturi publicitare sunt create pentru a şoca, a crea controverse şi a-i face pe utilizatori să-şi amintească de ele. Cea mai mare parte a acestor reclame sunt violente, au temă sexuală sau tratează anumite subiecte tabu, informează site-ul BusinessInsider.
Multe dintre ele au fost interzise pe televizor şi au sfârşit în a apărea doar pe internet. Retailerul italian de haine Benetton a fost un pionier al acestui stil agresiv de a face reclamă în anii 1980 şi campaniile sale au fost îndelung comentate.
Benetton a atins subiectele tabu ale acelei vremi precum SIDA şi a folosit imagini reale pentru a aduce acest lucru în casele oamenilor. Şi designerul italian Dolce & Gabbana a fost forţat să facă o campanie sexuală în 2007.
Oare merge această metodă? Acest stil a devenit popular printre agenţiile de publicitate ale lumii şi mulţi activişti îl îmbrăţişează.