Ceasuri & Bijuterii

Producătorii elveţieni de ceasuri explorează noi teritorii ale luxului

25 mar 2012 889 afişări de Paul Comsa
Din aceeaşi categorie
Producătorii elveţieni de ceasuri sparg barierele

Companiile din industria luxului şi-au asociat adeseori imaginea cu cele mai renumite mărci de ceasuri. Astăzi, trendul se inversează după ce numeroşi producători de ceasuri de lux au anunţat că vor să-şi diversifice gama de produse prin lansarea altor accesorii de lux, precum stilouri, parfumuri sau telefoane mobile personalizate, scrie The New York Times.

Producătorul de ceasuri elveţiene Bovet a lansat în această lună primul parfum pentru femei în cadrul târgului tematic de la Basel. Parfumul cu esenţă de muguri de coacăze, magnolii şi violete va fi comercializat în ediţie limitată, fiind ambalat în sticluţe de 60 ml sau 30 ml a căror forme aminteşte de primele ceasuri de buzunar fabricate de compania elveţiană.

Aventura companiei Bovet în lumea parfumurilor nu este una singulară, ci calcă pe urmele rivalilor de la Omega care în urmă cu aproape trei ani au lansat apa de toaletă pentru bărbaţi Aqua Terra, cu esenţă de citrice şi ierburi aromate.

Stephen Urquhart, directorul executiv al Omega, spune că producţia de ceasuri de lux rămâne activitatea de bază a companiei, dar celelalte accesorii de lux, precum bijuteriile sau articolele din piele contribuie la promovarea mărcii Omega şi sunt compatibile cu valorile companiei.

Concurenţa a fost însă şi mai îndrăzneaţă. Acum trei ani, producătorul elveţian de ceasuri Ulysse Nardin a lansat gama de telefoane mobile exclusiviste Chairman, desemnate de specialiştii de la Guinness cele mai scumpe telefoane de serie din lume. În pofida preţului exorbitant cuprins între 10.000 euro pentru cel mai ieftin model şi 100.000 euro pentru ediţia limitată încrustată cu 3.000 de diamante de 17 carate şlefuite manual, telefoanele s-au bucurat de un real succes. Primul lot de 1.846 de smartphone-uri Chairman s-a epuizat foarte rapid, iar pentru modelul de lux cu diamante clienţii se înscriu pe o listă lungă de aşteptare.

Anul trecut, Ulysse Nardin a mers şi mai departe şi a încheiat un parteneriat cu compania italiană Visconti pentru producerea unui stilou în ediţie limitată. Reprezentanţii companiei au afirmat că noul stilou cristalizează valorile de bază ale companiei - permanentă inovaţie şi perfecţiune tehnică.

"Produsele Ulysse Nardin nu au doar menirea de a măsura timpul, ci sunt expresia unui mod de viaţă", explică directorul general al companiei Patrik Hoffman.

"Reţeta" stilourilor de lux a fost adoptată în trecut şi de ceilalţi mari producători elveţieni de ceasuri: F.P. Journe, Girard-Perregaux, Hublot şi Breguet.

În 2009, Girard - Perregaux a lansat împreună cu producătorul de instrumente de scris Montegrappa o linie de stilouri exclusiviste în ediţie limitată, inspirate din modelul de ceas "tourbillon" produs de companie în 1945, iar Hublot a lansat o ediţie limitată de stilouri All Black, fabricate din ceramică neagră şi titan.

În 2008, prestigioasa companie F.P. Journe a prezentat prima colecţie de instrumente de scris cu marca Journe.

Citeşte şi: