Ceasuri & Bijuterii

Recesiunea începe să fie doar o amintire pentru piaţa de lux

04 aug 2010 46 afişări
Din aceeaşi categorie
Recesiunea începe să fie doar o amintire pentru piaţa de lux

"Recesiunea începe să fie doar o amintire pentru piaţa de lux", susţine analistul financiar Matthew Curtin. Iar Francois-Henri Pinault, directorul executiv al companiei PPR (care deţine brandurile Gucci, Yves Saint Laurent şi Puma) spune că a avut "rezultate foarte bune în prima jumătate a anului acesta şi asta într-un mediu care rămâne destul de confuz".

"Am sesizat o nouă percepţie a luxului, una în care noţiuni ca tradiţie şi personalizare joacă un rol foarte important", a adăugat acesta.
Profitul net al PPR în primele şase luni ale lui 2010 a crescut cu 113,3% la 403 milioane de euro. Tot săptămâna aceasta, cel mai mare grup de lux din lume, LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton, a anunţat o creştere cu 53% a profitului net la 1,1 miliarde euro. "Ne aşteptam la rezultate bune de la LVMH, dar nu atât de bune. A fost o surpriză plăcută", a spus Isabelle Ardon, specialist în fonduri de investiţii pe piaţa de lux la SG Actions Luxe, pentru AFP.

Vânzările de pe piaţa de lux au crescut cu 8 procente anul trecut, chiar dacă multe nume mari nu au rezistat furtunii. Explicaţia stă în creşterea unor branduri mai mici, spun specialiştii. De exemplu, Hermes a înregistrat o creştere de 22,8% iar brandul de ceasuri Luxottica se laudă cu foarte multe comenzi. În Elveţia exporturile de ceasuri au crescut cu 35 de procente în iunie (cu 40% au crescut numai cele ale ceasurilor high-end). Piaţa responsabilă pentru aceste creşteri este Asia. 45% din vânzările Hermes şi 43% din vânzările Burberry au mers căttre Asia în prima jumătate a acestui an.