Arts & Design

Seria 5 Gran Turismo sau cum BMW reinventeaza limuzina

01 apr 2010 48 afişări
Din aceeaşi categorie

Limuzina "perfecta" nu este caracterizata numai de un design exterior elegant, ci de un interior confortabil, proiectat special pentru pasagerii spate. Exact asa a fost conceput BMW Seria 5 Gran Turismo. Pentru ca pasagerii din spate sa dispuna de un grad cat mai ridicat de confort, fara niciun compromis in ceea ce ii priveste pe cei din locurile din fata.
De aceasta data testul cu Seria 5 Gran Turismo s-a realizat intre München si Geneva, cu ocazia Salonului Auto din Elvetia.
Drumul de 600 km a fost parcurs atat la dus, cat si la intors in aproximativ sapte ore, luand in calcul si o oprire de aproximativ o ora.
In conditiile in care gama de motorizari a lui 5 GT este alcatuita din numai trei motorizari dintre care doua pe benzina, singura alternativa "viabila" a fost dieselul de 3,0 litri si 245 CP. Consum scazut, acceleratii puternice si o viteza maxima de 240 km/h.
Totul a inceput intr-un garaj la 20 km de aeroportul Franz Josef Strauss de langa München. Masina, un 530d GT, era parcata intre o Serie 7 si noua Serie 5. Echiparea modelului includea toate "jucariile" de pe lista de optionale, inclusiv "clasicele" sisteme Dynamic Drive Control, care te ajuta sa-ti setezi masina exact cum ti-o doresti sau sistemul iDrive cu display widescreen HD, sistem de navigatie si conexiune internet. Finisarea interioara este impecabila, in conditiile in care automobilul a fost configurat exact cum trebuie. Spre exemplu, modelul testat dispunea de insertii de lemn nobil pe consola centrala, in timp ce pe acelasi automobil se poate regasi si plastic care imita aluminiul. Scaunele au reprezentat cel de-al doilea "punct forte" al masinii. Cu toate ca am stat la volan mai mult de patru ore fara oprire, durerile de spate nu si-au facut aparitia. Scaunele din fata, care pot fi considerate fara probleme adevarate fotolii, puteau fi reglate astfel intat oricine sa-si gaseasca o pozitie cat mai confortabila.
Cei 200 km de autostrada din Germania pana la granita cu Austria au reprezentat si cea mai spectaculoasa portiune a drumului. Fara limita de viteza, media a fost undeva peste 200 km/h. Motorul ajutat de transmisia automata cu opt trepte parea sa aiba resurse nelimitate de putere. Chiar si in aceste conditii, consumul mediu de combustibil inregistrat in cei 1.200 de kilometri a fost de sub 8 litri/100km si chiar de sub 6,5 litri/100 km in Elvetia, unde limita de viteza este de 120 km/h , iar in tunelurile din Alpi de 80 km/h.
Sistemul Dynamic Drive Control cu patru moduri, Sport Plus, Sport, Normal si Confort a reprezentat probabil cea mai utila dotare "hi-tech" a masinii. Pe autostrada spre exemplu, se putea rula in modul Sport, pentru a fi siguri de raspunsul prompt al motorului atunci cand treceam dintr-o zona cu limita la 120 km/h intr-una fara limita, sau in modul Confort in traficul urban, atunci cand preferam o shimbare mai confortabila a treptelor, la o turatie mai joasa si o suspensie mai moale.
Pretul de baza al unui 530d Gran Turismo porneste de la aproximativ 56.000 de euro, cu TVA inclus, cu aproape 20.000 de euro mai putin decat un Seria 7 730d, dar cu o alta lista de dotari. Pe de alta parte, 530d GT este dezavantajat de faptul ca in aceeasi suma se incadreaza si un X5, care dispune in plus de sistemul de tractiune integrala xDrive.