Style

2014 a fost anul designerilor români: "Avem clienţi care vin special pentru creaţiile lor". Ce nume au făcut înconjurul lumii?

18 dec 2014 1230 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie
Numele designerilor români au ajuns pe buzele celor mai cunoscuţi critici de modă după ce creaţiile lor au fost purtate pe covorul roşu, la cele mai importante evenimente ale muzicii internaţionale sau la întâlnirile executivilor de top. Numele Aminei Muaddi nu sună româneşte, însă pentru Vogue sună ca numele unuia dintre cei mai promiţători tineri designeri, iar brandul creatoarei de modă pe jumătate româncă - Oscar Tyie - a ajuns deja cunoscut la Hollywood după ce a fost purtat de Zoe Saldana şi Hailee Steinfeld. În ceea ce o priveşte pe Andreea Bădală, creaţiile sale sub brandul Murmur au făcut înconjurul lumii în reviste din Suedia, România, Mexic, Franţa sau Marea Britanie.
 

Designerii români au ajuns în ultimul an tot mai mult în prim-plan fie pentru că hainele lor au fost purtate la unele dintre cele mai importante evenimente din lumea filmului şi a muzicii (Maria Lucia Hohan, Andreea Constantin - Rhea Costa), fie pentru că au ajuns pe copertele Vogue, Harper’s Bazaar şi Elle din toată lumea (Andreea Bădală - Murmur). „În ultimul an designerii români au devenit nu doar mai cunoscuţi, ci şi mai căutaţi pe piaţa locală. Avem clienţi care vin special pentru creaţiile lor“, spune Dorothy Constantin, unul dintre acţionarii Victoria Gallery, magazin care găzduieşte colecţiile Venera Arapu, Ramona Filip, Cristina Săvulescu, Rhea Costa şi Murmur.

Obişnuiţi deja ai Berlin Fashion Week, designerii români au făcut în acest an şi paşi timizi către una dintre cele mai importante săptămâni ale modei din lume, cea de la New York, primind astfel recunoaşterea internaţională. În 2014 Dorin Negrău a fost singurul designer român invitat să îşi prezinte colecţia de primăvară-vară „Duality“ la New York. Inspirat din dualitatea mitului vampirului Dracula, designerul născut în Transilvania a propus o colecţie în care jocul elementelor - masculin versus feminin - poartă privitorul într-o lume contemporană, a eternei întrebări privind dualitatea semenilor.

În ceea ce priveşte brandurile străine, pentru piaţa de lux anul 2014 nu a fost la fel de prosper ca precedenţii, singurul nume nou care a decis să îşi încerce norocul local cu un monobrand este Vionnet. Brandul, venit în franciză ca majoritatea celor deja prezente, este adus de Raluca Simu, care a lucrat peste un deceniu în marketing şi publicitate. Vionnet a ales să se aşeze tot în galeria comercială The Grand a hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitală, alături de Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Valentino sau Escada. Tot aici s-a deschis însă recent şi RO.LAND, The Romanian design store, dedicat exclusiv designerilor români. Moda designerilor români prinde astfel şi în România, nu doar peste hotare.