Style

Care au fost cele mai neobişnuite cerinţe ale clienţilor de lux ai Radisson Blu Bucureşti: De la o vază de flori pentru 1.000 de trandafiri până la un covor nou în cameră

26 oct 2016 4598 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Markus Kraus este din primăvara acestui an general manager al hotelului de cinci stele Radisson Blu din Bucureşti şi al Park Inn by Radisson Bucharest Hotel & Residence. Cu o experienţă de peste 25 de ani, elveţianul are câteva poveşti savuroase legate de lucrul la cel mai înalt nivel în industria ospitalităţii. Ascultaţi câteva.

Care au fost cele mai exclusiviste sau ieşite din comun servicii pe care le-a cerut un oaspete al Radisson Blu Bucureşti? Le-aţi furnizat?

În industria hotelieră noi suntem mereu pregătiţi să spunem „Yes, I Can!“, aceasta fiind şi filosofia Radisson Blu. Şi pentru că noi facem întotdeauna imposibilul să devină posibil, răspunsurile la solicitări mai puţin obişnuite fac parte tot din această filosofie. M-am întâlnit de-a lungul carierei mele cu cereri multiple variind de la o vază de flori supradimensionată pentru 1.000 de trandafiri la o sticlă de şampanie specială cu livrare directă de la Paris, de la ştergerea numărului camerei de hotel până la schimbarea covorului din camera de zi a unui luxos apartament.

În ce hotel aţi dormit cel mai bine până acum? Care este hotelul cu cel mai bun restaurant?

Este destul de greu să îmi amintesc, în general, am un somn foarte profund. Burj Al Arab din Dubai rămâne în memoria mea datorită fantasticei lenjerii din patul extrem de confortabil, dar şi atmosferei de ansamblu foarte relaxante. În ceea ce priveşte cel mai bun restaurant nu am nevoie să mă gândesc prea mult. Sharkia, restaurantul nostru din Park Inn by Radisson Bucharest, nu este doar preferatul meu, ci este de asemenea şi al clienţilor care i-au trecut pragul, acesta conducând în TripAdvisor topul celor mai bune restaurante din Bucureşti din cele 1.350 menţionate.

Care este hotelul al cărui minibar v-a uimit prin diversitate?

Personal, consider că minibarul este un produs învechit şi, prin urmare, nu il iau în considerare atunci când călătoresc. În hotelurile pe care le-am condus, am încercat să păstrez zona de minibar simplă, deoarece acestea sunt oricum completate de serviciile de 24/7 de Room Service. Pentru un hotel de afaceri cele mai importante produse din minibar trebuie să fie: apă, bere şi cafea!

Dacă aţi avea de ales între a trăi într-o cameră de hotel şi un apartament, ce aţi alege? De ce?

Pentru mine acest lucru nu este o întrebare ipotetică, ci o realitate deoarece am trăit peste 20 de ani în hotelurile pe care le-am condus. Am ales acest stil de viaţă din dorinţa de a nu pierde timp preţios cu transportul zilnic de la o locaţie exterioară la hotel, dar şi de a avea acces rapid 24/7 la toate serviciile hotelului.

Ce hotel din lume ar putea fi în sine o destinaţie turistică? De ce?

Orice hotel care este suficient de interesant pentru a-şi atrage oaspeţii poate fi considerat o destinaţie ea însăşi, iar aici aş enumera doar câteva: Burj Al Arab din Dubai sau Marina Bay Sands din Singapore, MGM Grand din Las Vegas sau Atlantis din Bahamas.

Care sunt cele mai importante schimbări pe care le-aţi văzut în industria hotelieră în ultimii ani?

Industria hotelieră, la fel ca toate celelalte industrii, se schimbă rapid, se adaptează pieţei, se transformă. Fără îndoială, una dintre schimbări vine din zona de digital. Modul în care oaspeţii compară şi selecteaza hoteluri prin internet, precum şi felul în care aceştia împărtăşesc expe­rienţele lor pe platforme on-line, a revoluţionat industria noastră.

Care sunt pasiunile dumneavoastră?

Oamenii! Ca un hotelier internaţional sunt "programat" pentru a găsi o cale de a vedea dincolo de aşteptările clienţilor hotelului, de a anticipa nevoile acestora şi de a crea bucurie, dar, de asemenea, şi de a motiva şi inspira echipele cu care lucrez. Aceasta este ceea ce îmi creează o satisfacţie profundă.

Unde aţi întâlnit cel mai bun concierge? Prin ce v-a câştigat?

Abilităţile şi talentele unui concierge sunt rare în zilele noastre, datorită faptului că angajaţii nu mai sunt la fel de loiali ca altădată. Cel mai bun concierge pe care l-am întâlnit a fost în ţara mea de origine, Elveţia. Un domn cu părul gri, o persoană dedicată şi inteligentă, care cunoştea oraşul şi oaspeţii frecvenţi ai hotelului extrem de bine. El a lucrat toată viaţa la acelaşi hotel de primă clasă din munţii elveţieni, fiind pentru mulţi dintre oaspeţii hotelului principalul motiv de a reveni în acel loc.

De ce costă atât de mult produsele din minibar?

Cred că acesta este un mit. Unele hoteluri oferă chiar gratuit produsele din minibar.