Style

Cum au schimbat criza şi online-ul strategia magazinelor de lux: "Epoca magazinelor-mu­zeu, care te impresionează prin puterea brandurilor şi design, a apus"

12 ian 2017 2724 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Au fost ani când simpla expunere a unui brand de lux era suficientă pentru a marca o vânzare substanţială. Între timp însă, au intervenit două elemente disruptive în peisaj, online-ul şi criza, care au transformat magazinul-muzeu într-o „specie“ pe cale de dispariţie. Cum s-au reinventat „templele“ de shopping fără a-şi dilua cu nimic factorul X? Simplu. Au transformat achiziţia într-o experienţă prin personalizare.

„Epoca magazinelor-mu­zeu, care te impresionează prin puterea brandurilor şi design a apus. Nevoile consumatorilor de branduri de lux sunt mult mai nuanţate, noua experienţă este dominată de un tip de comportament de consum care mixează elemente din consumul online cu cele din offline şi o dezvoltare a serviciilor care au human touch“, spune Silvia Vlaicu, store manager The Place X, unul dintre primele multibranduri de lux de pe piaţa locală, sub umbrela căruia se află mărci precum Christian Louboutin, Alexander McQueen sau Jimmy Choo.

Potrivit acesteia, experienţa ultimilor 9 ani a fost cel mai bun profesor de marketing pentru retailerii de lux offline.

„Cu toate acestea, clienţii preferă să trăiască experienţa întâlnirii cu brandurile de lux într-un spaţiu fizic, chiar dacă în Bucureşti oferta este mai mică decât în alte oraşe. Serviciile conexe sunt cele care fac diferenţa. Am descoperit că în ultimii ani unii posibili clienţi nu ajung în magazin din lipsă de timp şi am decis să le oferim posibilitatea de a trăi experienţa fără a fi obligaţi să se deplaseze. Clientul bărbat, care vrea să ofere un cadou, are în general o reţinere în a achiziţiona produse pe care nu le mai înţelege complet, din cauza vitezei cu care se schimbă trendurile şi colecţiile. În astfel de situaţii, suportul unui stilist devine un element esenţial. Uneori, avem un parteneriat complice cu bărbaţii care vor să facă un cadou şi construim o relaţie de încredere, care ne transformă într-un emergency line pentru lipsa de timp şi inspiraţie“, adaugă Silvia Vlaicu.

Elemente precum muzica bună sau personalul instruit şi amabil, cabinele luxoase, valet parkingul sau garanţia discreţiei s-au transformat din excepţii, în kit de supravieţurire pentru retailerii de lux care au înţeles ceva din lecţia ultimilor ani. 

„Dar ce diferenţiază cel mai mult şi fidelizează clientul este nivelul serviciilor personalizate. Personalul de vânzări funcţionează ca un adevărat stilist, oferind consiliere în materie de styling pentru diferite evenimente, pentru fiecare produs achiziţionat:  cu ce poţi accesoriza, ce mai poţi achiziţiona complementar - precum şi sugestii de hair styling şi make-up.  Tot ce ai nevoie pentru a completa o ţinută de lux“, continuă reprezentanţii The Place X.

Personal shopping, concierge sau livrarea la domiciliu, tot garanţie a discreţiei supreme, sunt şi ele pe lista de servicii de care beneficiază acum clienţii magazinelor de lux.

„Este mai presus de e-commerce, care nu oferă atât de multe beneficii, ci doar convenienţa cumpărăturilor de acasă“, mai spun reprezentanţii The Place X.

De exemplu, în perioada sărbătorilor, astfel de servicii pot fi mai utile ca niciodată în contextul în care în aceste momente timpul se comprimă ca prin magie... neagră.