Style

Design în primul rând, apoi modă

09 oct 2015 339 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Pasquale Bruni este unul dintre puţine branduri din elita manufacturilor de bijuterii care au ales să continue lupta păstrându-şi ADN-ul de afacere de familie. „Nu este însă uşor să fii independent pentru că nu ai în spate o forţă financiară care să te susţină, dar ai libertatea designului“, spune Gabriella Lanfranchi, regional sa­les & business development director în cadrul casei de bijuterii, un ambasador al firmei care a pornit cu pieţele din Europa de Est, dar care acum supervizează şi Germania, Austria, Be­nelux şi statele CSI.

„Vrem să rămânem o afacere de familie. Avem oameni care muncesc cu noi de 30 de ani. Avem în total circa 60 de oameni în partea de producţie şi de de­sign. Departa­men­tul de design se află sub coordonarea Eugeniei Bruni (fiica lui Pasquale Bruni - n.red.). Cel mai vechi dintre angajaţii noştri o ducea pe Eugenia la grădiniţă“, spune zâmbind Gabriella Lanfranchi.

Înainte de a se alătura echipei Pasquale Bruni, Gabriella Lan­franchi a lucrat timp de cinci ani pentru Damiani, o altă casă italiană de bijuterii de lux, dar nu este străină nici de domeniul ceasurilor fashion. Când a venit însă oferta de la Pasquale Bruni, nimic altceva nu a mai contat.

Pasquale Bruni este o stea relativ nouă în constelaţia marilor bijutieri globali, dar asta nu înseamnă că străluceşte mai puţin. Manufactura gravitează în jurul fondatorului său, Pasquale Bruni, omul care vine din sudul Italiei, „având ca inspiraţie cerul albastru şi soarele cald“, după cum spune chiar Gabriella Lanfranchi.

Bruni îşi face debutul în lumea bijuteriilor la o vârstă foarte fragedă, începându-şi cariera în atelierele din Valenza, inima Italiei în ceea ce priveşte producţia de bijuterii. În 1976 decide să-şi facă propria firmă, alături de cinci asistenţi. La acel moment, Bruni îşi denumeşte afacerea Gioiel­moda, dar în 1997 personalitatea puternică a artizanului îşi pune amprenta şi asupra denumirii firmei. Astfel, Gioielmoda devine Pasquale Bruni. Azi, alături de el stau fiica lui, Eugenia Bruni, care este director de creaţie din 2001, şi fiul său, Daniele Bruni, a cărui responsabilitate este aceea de a alege pietrele preţioase din bijuteriile casei.

„Uneori suntem obligaţi să refuzăm pietrele preţioase în urma propriilor analize, chiar dacă acest lucru ne întârzie procesul de producţie“, explică Gabriella Lan­franchi, care mai precizează că piatra cel mai des folosită în creaţiile Pasquale Bruni este cuarţul roz.

Într-un moment în care mai multe nume din industria luxului au coborât din turnul de fildeş lansând produse şi pentru segmentul mediu de piaţă, Pasquale Bruni merge împotriva valului.

„Pornim de la principiul că dacă faci lucrurile aşa cum trebuie, vin şi recompensele, iar asta s-a văzut mai ales în feedback-ul pe care-l primim de la dealerii noştri. Am abandonat colecţiile de argint şi pe cele de la intervalul de intrare de preţ şi am decis să ne orientăm spre segmentul de vârf. Pentru noi, preţul de pornire este de peste 1.000 de euro.“

Gabriella Lanfranchi spune că piesele care poartă semnătura casei sunt purtate de o femeie contemporană, ocupată, care trebuie să fie confortabilă în orice situaţie, care pune accent mai ales pe designul atemporal şi nu pe tendinţele efemere din modă. Este şi normal să fie aşa în contextul în care piesele vin cu un anumit preţ.

„Noi nu suntem un brand de modă, suntem design în primul rând.“

Cel mai mare apetit pentru piesele Pasquale Bruni vine din Orientul Mijlociu şi din Rusia, dar nici bogatul nord al Europei nu a rămas imun la farmecele designului italian.

„Încercăm să recuperăm terenul cu piaţa din China. Este o ţară în care ai nevoie de resurse substanţiale pentru a-ţi putea dezvolta o prezenţă importantă.“

Având atâtea pieţe în grijă, Gabriella Lanfranchi este un om care călătoreşte enorm. În România vine de două ori pe an şi spune că este o piaţă stabilă, cu un client educat.

„România este o piaţă importantă pentru noi, iar noi apreciem gustul clienţilor de aici. Ruşii de exemplu cumpără accesorii de lux fiind ghidaţi mai ales după notorietatea brandului, aici însă apreciază în primul rând designul pieselor. Este o piaţă foarte stabilă, care se înscrie pe un trend ascendent.“

Ca opţiune personală spune că dintre accesorii, cel mai important este lanţul, iar ca pasiune, după bijuterii, sunt călătoriile.

„Din Bucureşti, voi pleca în Rusia, Germania, Armenia. Asta numai într-o lună. Călătoresc în fiecare săptămână. De obicei, dacă stau într-o ţară şi am posibilitatea, merg şi la vecinii săi. De exemplu, din Bucureşti am fost în Sofia. Sunt tare obişnuită cu călătoriile. Bucureştiul îmi place prin contrastul pe care-l afişează.“

Şi de parcă programul nu era oricum suficient de încărcat, Gabriella Lanfranchi îşi mai aduce aminte de ceva.

„De aici plec la o nuntă în Moldova.“