Style

Lecţia de lux: care sunt cele mai mari 10 branduri de lux din lume şi cine lipseşte din România

21 aug 2014 4556 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Apetitul pentru lux este din nou la cote maxime, iar cumpărătorii nu doar că şi-au deschis portofelele, dar nu simt nicio urmă de regret atunci când cheltuie mii de euro pe haine, bijuterii sau genţi de mii sau zeci de mii de euro. 

Criza a apus, trăiască din nou luxul, aşa s-ar putea rezuma pe scurt situaţia din piaţă în momentul actual, potrivit raportului companiei de cercetare MillWard Brown care realizează un top al celor mai puternice branduri de lux din lume. Topul este condus de Louis Vuitton, Hermes şi Gucci, urmate de alte nume din industria modei, parfumeriei, bijuteriilor sau ceasurilor. 

Dintre cele mai puternice branduri de lux din lume pe piaţa din România doar trei sunt prezente cu magazine monobrand, respectiv Louis Vuitton (intrare directă), Gucci (franciză), Burberry (franciză) şi Rolex (franciză). Celelalte branduri de lux sunt fie prezente în magazine multibrand, fie au ocolit piaţa din România.

În timpul crizei, achiziţiile de lux au fost de multe ori mai degrabă un răsfăţ sau un privilegiu, după ani de opulenţă şi risipă. În ultima perioadă însă, clienţii au “căzut din nou în păcat”, însă după o şedinţă de cumpărături ei nu simt nevoia să se spovedească ci mai degrabă să cumpere şi altceva.

Multe dintre branduri, cum este cazul Burberry sau Chanel, sunt suficient de puternice pentru ca produsele să fie vândute doar datorită numelui cu greutate. În cazul altor branduri, numele atârnă în balanţă, însă nu singur, ci alături de croi, materiale sau alte detalii.