Style

"Sunt fascinat de aviaţie." Cine este managerul care are două avioane vintage şi conduce afacerile regionale ale companiei care produce Faringosept?

29 iul 2014 1920 afişări de Ioana David
Din aceeaşi categorie

Stephen Stead este de origine britanică, locuieşte în Elveţia, dar vizitează frecvent România atât pentru afaceri, cât şi ca simplu turist. Stead este acum şeful din Europa de Est şi statele CIS al companiei farmaceutice indiene Ranbaxy, dar s-a familiarizat cu România în perioada în care a condus doi mari producători de medicamente, Terapia şi Labormed, primul de la Cluj şi al doilea de la Bucureşti.

O discuţie cu Stephen Stead despre pasiunile sale începe cu o declaraţie ce poate să pară surprinzătoare pentru un manager care a pornit ca farmacist iar acum conduce companii de medicamente: „Sunt fascinat de aviaţie!“

Încă din adolescenţă pilotează avioane, iar acum puţine sunt show-urile aviatice pe care le ratează în Europa. Este proprietarul a două avioane vintage, un Spitfire de origine britanică şi un Yak 3 rusesc. Primul este un model folosit de Forţele Aeriene Regale Britanice şi de aliaţi în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar în prezent doar câteva zeci de astfel de modele mai sunt pilotate, cele mai multe găsindu-şi locul în expoziţii şi muzee dedicate aviaţiei din întreaga lume. La fel ca şi primul, şi Yak 3 a fost folosit în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, ambele fiind avioane de luptă.

În ultimul an, împreună cu prieteni din România, Germania, Marea Britanie, El­veţia, Cehia şi Polonia, a pus bazele unei organizaţii dedicate aviaţiei, Classic Aircraft Displays, prin intermediul căreia organizează evenimente ca de exemplu cele de artă fotografică aeriană şi participă la show-uri aviatice din Europa împreună sau în grupuri mai mici.

De curând şi-a dus Spitfire-ul în Polonia la un eveniment de profil, iar prietenii săi români au venit cu un Yak 52 (avion sovietic de antrenament). Spune că cea mai spectaculoasă privelişte pe care a văzut-o atunci când pilota au fost castelele şi podurile din Praga de la o înălţime de 150 de metri şi cu o viteză de 500 de kilometri pe oră.

„Nu merg în vacanţe, ci am doar pauze scurte dedicate hobby-urilor mele când pilotez Spitfire-ul peste Praga în onoarea piloţilor cehoslovaci“.

El îşi păstrează cele două avioane în sud-estul Germaniei lângă Frei­burg, loc despre care spune că este cel mai frumos pe care l-a vizitat vreodată datorită oamenilor care sunt calzi şi prietenoşi şi a climatului însorit.

Citiţi mai multe în noua ediţia a După Afaceri Premium care a apărut pe 25 iulie.