Eveniment

50 de comenzi pentru ceasul inteligent românesc Vector Watch şi ţintă de vânzări de 100.000 de unităţi în primul an

Ceasul, care vine în două forme, dreptunghiulară şi rotundă, are un preţ de 199 dolari, respectiv 349 de dolari, principalul său atu fiind o baterie care-i permite să funcţioneze 30 de zile

Ceasul, care vine în două forme, dreptunghiulară şi rotundă, are un preţ de 199 dolari, respectiv 349 de dolari, principalul său atu fiind o baterie care-i permite să funcţioneze 30 de zile

Autor: Roxana Petrescu

23.03.2015, 00:06 1719

La o zi după lansarea de joi de la Basel a ceasului inteligent Vector Watch, repre­zentanţii companiei spuneau că deja au primit 50 de comenzi pentru această piesă, aşteptările fiind ca numărul clienţilor să ajungă la circa 100.000 în primul an. Vector Watch este un ceas inteligent care-i are în spate pe antreprenorii români Radu Georgescu, fondatorul Gecad, şi Andrei Pitiş.

„Acum ceasul se poate comanda online. Deja am primit 50 de comenzi, sperăm ca săptămâna viitoare să ajungem la 1.000, iar în primul an să avem 100.000 de unităţi vândute“, a declarat Joe Santana, CEO al Vector Watch, fost CEO şi preşedinte al producătorului de ceasuri Timex.

Vector Watch a fost finalizat în trei luni de zile, este produs în China, toată cercetarea pentru acest proiect fiind demarată în urmă cu un an de zile. Pe lângă funcţii precum cronograful (ceasul poate arată simultan ora exactă şi poate funcţiona şi ca un cronometru – n.red.), accesul în timp real la fluxurile de ştiri selectate, posibilitatea de a citi mesaje, urmărirea şi organizarea activităţilor zilinice, ceasul este şi rezistent la apă cu o adâncime de 50 de metri.

De asemenea, ceasul permite afişarea mai multor fusuri orare şi se actualizează automat odată cu telefonul la ora exactă din destinaţia în care se află purtătorul.

Ceasul, care vine în două forme, dreptunghiulară şi rotundă, are un preţ de 199 dolari, respectiv 349 de dolari, principalul său atu fiind o baterie care-i permite să funcţioneze 30 de zile. Modelul a fost lansat joi la Basel, în Elveţia, în perioada celui mai mare târg destinat ceasurilor şi bijuteriilor din lume, la scurt timp după ce Apple a lansat propriul său ceas inteligent. Santana a mai spus că în primul an ceasul va fi disponibil pentru pieţele din SUA, Marea Britanie, India, Hong Kong, România şi Australia urmând ca de la anul ceasul să fie introdus şi pe piaţa din China.

„Este o piaţă cu totul şi cu totul nouă (cea a ceasurilor inteligente – n.red.). Unii oameni care acum nu poartă ceasuri se vor îndrepta spre acest tip de ceas. Cei care nu cred că acest val este cât se poate de serios, se păcălesc în contextul în care cea mai mare companie din lume (Apple – n.red.) îşi pariază bugetul pe asta“, a mai spus Santana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO