Eveniment

75% dintre profesori afirmă că nu au materiale didactice, computere şi internet în şcoli

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Elvira Gheorghita

03.04.2015, 00:04 375

Aproximativ 75% din cadrele didactice din România predau în unităţi de învăţământ în care directorii au raportat lipsa resurselor pentru un învăţământ de calitate, printre care materiale pedagogice, computere, acces la internet, potrivit unui studiu internaţional privind procesul de predare-învăţare.

Rezultatele Studiului Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013, desfăşurat în 34 de ţări, arată că între 26% şi 38% dintre cadrele didactice din ţările participante la această analiză îşi desfăşoară activitatea în unităţi de învăţământ în care directorii au raportat lipsa materialelor pedagogice, a computerelor sau programelor pentru computer utilizate în procesul de predare, a accesului la internet şi a materialelor pentru biblioteci.

Un procent similar cu al României privind materialele didactice din şcoli a fost înregistrat şi în Slovacia, aproximativ 75% dintre cadrele didactice desfăşurând activitatea în unităţi de învăţământ în care directorii au raportat un deficit în acest sens.

În ceea ce priveşte resursele de care dispune şcoala, raportul prezintă, comparativ cu media la nivel internaţional, proporţia de profesori care predau în şcoli în care directorii resimt lipsa diferitelor resurse necesare pentru a asigura un învăţământ de calitate. De remarcat că această proporţie este semnificativ mai ridicată decât media la nivel internaţional.

Procente semnificativ mai mici decât media la nivel internaţional se înregistrează în Danemarca, Finlanda, Islanda şi Polonia.

Lipsa profesorilor calificaţi sau cu performanţe bune este de 58,1% în România, faţă de 38,4% media internaţională, iar lipsa profesorilor cu competenţe de predare pentru elevi cu nevoi speciale este de 56,1% în România, faţă de 48% media internaţională.

Ponderea materiale didactice insuficiente sau necorespunzătoare este de 77,1% în România, faţă de 26,3% media internaţională. De asemenea, potrivit directorilor şcolilor din România cuprinse în studiu, ponderea resurselor de bibliotecă insuficiente sau necorespunzătoare este de 66,6%, faţă de 29,3% media internaţională.

Rezultatele studiului au mai indicat următoarele date: calculatoare insuficiente sau necorespunzătoare pentru procesul de învăţământ - 75,8% în România, faţă de 38,1% media internaţională; acces insuficient la internet - 64,1% în România, faţă de 29,9% media internaţională; software educaţional insuficient sau necorespunzător - 74,7% în România, faţă de 37,5% media internaţională.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO