Eveniment

Ambulanţa pentru animalele de companie, un serviciu care câştigă popularitate în România. Stăpânii sunt dispuşi să plătească şi 1.500 de lei pentru o vizită medicală la domiciliu pentru animalul iubit

Ambulanţa pentru animalele de companie, un serviciu care...

Autor: Dragoş Dinu

05.08.2017, 12:00 697

Posesorii de animale de companie din România sunt dispuşi să plătească până la 1.500 de lei pentru o vizită medicală la domiciliu pentru animalele iubite, iar operatorii de clinici veterinare sunt pregătiţi să ofere astfel de servicii.

”Costurile unei intervenţii la domiciliu încep de la suma de 250 de lei. O astfel de deplasare include drumul către pacient, un consult, un tratament simplu, dar şi transportul înapoi la clinică. Preţurile se schimbă, însă, de la caz la caz, distanţa şi starea de sănătate a animalului influenţează în mare măsură preţul”, a declarat pentru ZF Adrian Iurcenco, administratorul clinicii SpeedVet.

Echipamentul specific unei ambulanţe destinată transportului de patrupede constă în: injectomate, sistem pentru perfuzie continuă, echipamente de contenţie, monitoare, tuburi de oxigen. Ambulanţa trebuie echipată cu izolare termică şi climatizare, asta pentru mărirea confortului.

„Un caz în afara Bucureştiului, la aproximativ 20-30 de km, poate ajunge şi la 700-800 de lei. Am avut consultaţii şi în Piteşti, vizătă medicală care a ajuns la 1500 de lei”, a mai spus Adrian Iurcenco.

Costurile înfiinţării unui seviciu de ambulanţă ţin în mod direct de echipamentul cu care este dotată maşina. „Amenajarea ambulanţei SpeedVet a costat în jur de 4.000-5.000 de euro, fără echipamentele specifice medicale. Costurile au fost destul de mari, suntem singurii care au investit atât în această parte, deoarece am pornit cu serviciul de ambulanţă şi ne-am bazat pe o nişă”, a declarat Iurcenco.

Primele servicii de ambulanţă pentru animale din România au apărut în anul 2007, perioadă în care firmele care deţineau astfel de autovehicule nu aveau nevoie de o clinică propriu-zisă pentru a funcţiona, existând mai multe ambulanţe autonome care lucrau pentru alte clinici. Totul era profitabil, cheltuielile pentru întreţinerea unei astfel de afaceri erau mai mici, iar profitul îi mulţumea pe cei care au început o astfel de investiţie. Nu exista plata chiriei, şi nici a utilităţilor prezente într-o clinică obişnuită, iar preţul de deschidere a unui business cu ambulanţe veterinare era mult mai mic decât deschiderea clinicii.

Situaţia s-a schimbat în anul 2009, atunci când legile s-au schimbat, iar Colegiul Medicilor a decis că nu poate exista un serviciu de ambulanţă de sine stătător.

„Poţi să ai ambulanţă doar dacă ai clinică. Este un proces adiacent, este greu de calculat profitabilitatea lui individuală, fiind un serviciu care completează benediciile clinicii. Multe dintre cazurile consultate ajung înapoi la noi, ceea ce aduce automat profit”, a mai adăugat Adrian Iurcenco.

Spre deosebire de simpla ambulanţă, o clinica veterinară necesită mai multe cheltuieli, unde se adaugă plătirea salariilor personalului, actualizarea continuă a aparaturii, încălzirea clădirii, consumul de energie electrică, fiind nevoie de maşini de spălat pentru curăţarea păturilor în care sunt transportate animalele. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO