Eveniment

AOAR: UE îi cere numai României spargerea sistemului de căi ferate şi a celui energetic, dar Germaniei şi Franţei nu

no title

Autor: Emil Popescu

14.02.2013, 00:05 1291

Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) nu este de acord cu angajamentele de privatizare asumate de Guvern prin vânzarea de pachete de acţiuni la companii importante deţinătoare de monopoluri naturale, precum Transelectrica şi Transgaz, respingând totodată şi privatizarea CFR Marfă.

"AOAR a solicitat şi revine public cu cererea de a se proceda la privatizări prin creşterea capitalului companiilor vizate, prin emiterea de acţiuni noi, sprijinind în acest fel strategia investiţională a acestor companii. Conform discu­ţiilor informale avute de reprezentanţii AOAR cu delegaţia FMI din România, a rezultat că nu a fost impusă metoda de privatizare prin vânzarea unor pachete de acţiuni, soluţia de privatizare fiind o opţiune a Guvernului Ro­mâniei", se arată într-un co­mu­nicat al asociaţiei. Tot­odată, repre­zen­tanţii oame­nilor de afaceri res­ping priva­tizarea CFR Marfă prin vânzarea pache­tului de ac­ţiuni.
"Comisia Europeană a apro­bat la 30 ianuarie 2013 «un com­promis» care le per­mite unor ţări ca Germania şi Franţa să menţină holdin­gu­rile feroviare (infrastruc­tura căilor ferate, transport pasageri şi transport marfă) chiar şi după anul 2019, compromis care atesta încă o dată, după acorduri CE privind «a treia cale», excepţia de la acordul valabil la nivel UE privind piaţa unică. Acest acord care exceptează aceleaşi două ţări de la procesul de «unbundling» impus României în sectorul energetic arată că în continuare la nivelul UE unele măsuri se aplică discriminatoriu doar ţărilor care au redusă capacitatea de lobby la nivelul CE", afirmă AOAR.
AOAR susţine că, la fel ca guvernele anterioare, cabinetul Ponta nu practică transparenţa şi deschiderea pentru dialog cu mediul de afaceri, ignorând atât întrebările vizând vânzarea la preţuri nesemnificative a averii naţionale, cât şi examinarea şi evaluarea unor soluţii alternative făcute public de AOAR sau alte organizaţii neguvernamentale.
"AOAR susţine continuarea procesului de privatizare prin adoptarea unor soluţii care să garanteze dezvoltarea afacerilor şi nu doar valorificarea unor active importante la fier vechi, aşa cum este de presupus că se va întâmpla cu vagoanele şi locomotivele aflate în proprietatea CFR Marfă, similar multor cazuri anterioare de privatizări superficiale sau chiar frauduloase", se mai spune în comunicat.
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a avizat săptămâna trecută proiectul hotărârii de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă, solicitând privatizarea cu un investitor strategic şi respectarea obligaţiilor pe care societatea le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO