Un român care câştigă salariul mediu pe economie îşi permite să îşi cumpere lunar circa 300 de hamburgeri Big Mac, cu 70 mai mulţi decât acum doi ani, arată calculele ZF făcute pe baza datelor The Economist.
Indexul Big Mac, lansat de publicaţia The Economist acum mai bine de trei decenii, compară preţul acestui produs în câteva zeci de ţări diferite din lume.
Calculele ZF relevă faptul că în ultimii ani economia a crescut şi odată cu ea şi puterea de cumpărare. Totuşi, România rămâne una dintre cele mai sărace ţări din UE, iar indicele Big Mac confirmă acest lucru.
Un angajat român care câştigă salariul mediu pe economie de circa 691 de dolari net lunar (2.750 de lei net pe lună) îşi permite să cumpere circa 300 de hamburgeri Big Mac, un polonez are bani suficienţi pentru peste 350, iar un cetăţean al zonei euro îşi permite să cumpere aproape 450 de burgeri din câştigul său lunar de aproape 2.100 de dolari americani.
Un Big Mac costă în România 2,3 dolari, potrivit The Economist.
Big Mac este unul dintre cele mai vândute produse ale grupului McDonaldís, gigant care a intrat pe piaţa locală în 1995, când numărul investitorilor străini era scăzut. Astăzi McDonaldís este liderul pieţei locale de restaurante cu 72 de unităţi şi afaceri de 687 mil. lei, plus 14%.