Atrium European Real Estate a înregistrat în primele nouă luni venituri nete de 5,5 milioane euro din închirierea parcului de retail Militari Shopping Centre din Bucureşti, în creştere cu 4,7% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul majorării nivelului chiriei percepute.
Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center s-a redus uşor faţă de intervalul similar din 2011, de la 71,2 milioane de euro la 70,7 milioane de euro.
Gradul de ocupare se situa la 98%, faţă de 99,1% la finalul anului trecut, în timp ce randamentul parcului de retail este de 9,4%.
Atrium deţine în România şi două terenuri pentru parcuri de retail în judeţele Arad şi Constanţa.
Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht & wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 de milioane de euro. Parcul are o suprafaţă de 52.960 metri pătraţi.
La nivel de grup, veniturile nete din chirii au crescut cu 19,5%, de la 115 milioane de euro la 137 milioane de euro. Grupul deţine 155 de proprietăţi finalizate în Europa, cu o valoare de piaţă de peste 2 miliarde de euro. România reprezintă 4,3% din totalul portofoliului.
Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o. Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în România, Cehia, Ungaria, Lituania, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria, Georgia şi Ucraina.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels