Eveniment

BNR recomanda bancherilor sa nu blocheze conturile de salarii ale clientilor

31.03.2010, 23:17 23

In ultima zi in care bancile ar fi trebuit sa obtina de laclientii lor datele de identificare, sub sanctiunea de a suspendaderularea de operatiuni prin conturile lor, BNR a venit cuprecizari, prin care instruieste bancherii sa faca judecati de lacaz la caz, astfel incat sa nu se ajunga la situatii in care sa seblocheze, spre exemplu, conturile de salarii sau cele prin careoamenii fac plati curente.
Banca Nationala a transmis ieri o scrisoare catre Asociatia Romanaa Bancilor (ARB) cu precizari pentru aplicarea normei privindprevenirea si combaterea operatiunilor de spalare de bani sifinantarea terorismului, care cerea actualizarea datelor clientilorpana cel tarziu la 31 martie.
"Bancile comerciale trebuie sa analizeze din perspectiva risculuidaca o operatiune este suspecta si poate reprezenta o activitate despalare de bani sau finantarea terorismului. Li se explica faptulca nu au de ce sa suspende tranzactiile pe un cont fara riscuri", aspus Mugur Stet, purtatorul de cuvant al BNR.
Astfel, pentru conturile cu operatiuni uzuale, unde bancile cel maiprobabil deja detin anumite date privind identitatea clientilorchiar daca acestia nu au raspuns chemarii de a le reactualiza, nuar trebui luate masuri de suspendare a tranzactionarii. Ar putea fiinsa vizate de asemenea actiuni operatiunile derulate de ladistanta, prin platformele de internet banking, in cazul in carebanca nu detine date de identificare a clientului.
Directiva Europeana pentru prevenirea si combaterea operatiunilorde spalare de bani sau finantare a terorismului ar fi trebui sa fietranspusa in practica pana in toamna trecuta, insa bancile localeau obtinut de la BNR o derogare de sase luni. Acum, BNR a preferatsa vina cu asemenea explicatii, pentru a evita sa dea o nouaderogare, dar si pentru a preveni situatii in care bancile ar fisuspendat un numar important de conturi.
Desi nu sunt disponibile date certe la nivel de piata, semnalelearata ca doar putin mai mult de jumatate dintre clientii bancilorsi-au actualizat pana acum datele personale. Unele banci au alesinca de anul trecut sa deruleze campanii promotionale, prin careisi incurajau clientii sa vina in agentii pentru a-si completadatele de identificare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO