Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Mihai Filip să fie un antreprenor multilateral dezvoltat? ”Primul business a fost în fashion, dar acum are o firmă de software, o clinică de chirurgie estetică, o firmă de construcţii, un dispecerat de teaxi şi o firmă de publicitate

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Mihai Filip să fie un...

Autor: Ioana Matei

27.11.2022, 15:00 728

Mihai Filip se autodescrie ca fiind „antreprenor dintotdeauna”, după ce, încă din timpul facultăţii, a deschis primul său business, în domeniul fashion. După absolvire, şi-a continuat studiile, cu masterat şi doctorat în business, dar şi-a diversificat şi activităţile antreprenoriale. S-a axat pe domeniul software, în total însă, deţine sau este asociat în şapte companii, în diferite domenii, în România, dar şi în afara ţării.

Clinica, IT-ul, fashionul şi construcţiile sunt businessurile principale - mai am însă afaceri unde sunt asociat şi în care deţin 10%, 20%, 30% din firmă. Concentrarea este acum pe IT şi pe clinică”, a povestit antreprenorul clujean Mihai Filip, descriind diversitatea activităţilor în care este implicat. Oves Enterprise, compania pe care se axează acum, este specializată în dezvoltare de software şi, potrivit celor mai recente informaţii, şi-a dublat încasările în primele şase luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021. Înfiinţată în 2015, această companie a ajuns anul trecut la afaceri de 14 milioane de lei, iar pentru anul curent ţinta antreprenorului este dublarea. Clinica la care se referă este afacerea de chirurgie estetică a soţiei sale, Beauty Concept, dezvoltată în Cluj în urma unei investiţii de 1 milion de euro şi extinsă printr-o investiţie de 100.000 de euro în Bucureşti. Au însă şi o firmă de construcţii, Oves Empire, care face clădiri de birouri şi rezidenţiale, o firmă de publicitate, un dispecerat de taxi.

Cum a ajuns Mihai Filip să se implice în toate aceste businessuri?

A absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice, dar şi-a consolidat pregătirea teoretică cu un program masteral şi cu un doctorat. Încă din perioada facultăţii însă, fiind inspirat de vizitele dese pe care le făcea unor prieteni din Italia, a fost atras de brandurile de fashion. A dezvoltat o platformă de import-export dedicată acestora, apoi, fiindcă nu era mulţumit de oferta de dezvoltare site-uri disponibilă în acel moment, a migrat şi el cu businessul spre IT. 

„De la început, noi nu am vrut să adresăm o nişă – facem de toate, deşi am fost sfătuiţi în mod contrar – acum cred că cei mai mari clienţi ai noştri sunt din zona fintech – înainte eram pe zona de automotive, am văzut că a scăzut automotive-ul, a crescut fintechul, nu se mai făceau maşini în contextul pandemic, dar lumea lucra de acasă şi avea nevoia siguranţei tranzacţiilor online”, descrie el felul în care a evoluat activitatea firmei de software recent. În prezent lucrează cu aproximativ şase bănci; dar au clienţi şi din zona de sănătate – spre exemplu, au lucrat cu guvernul german pentru a-i ajuta să înregistreze numărul de cazuri COVID.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO