Eveniment

Cât durează să repari un semafor care dirijează o intersecţie ultracentrală din Bucureşti? 10 zile „până citesc directoarele, până se repartizează hârtiile“. UPDATE: Semafoarele merg de miercuri seară

Semafoarele de la intersecţia bulevardului Dacia cu Calea Dorobanţilor din Bucureşti s-au defectat în seara zilei de 22 iulie din cauza unei supratensiuni în reţeaua Enel

Semafoarele de la intersecţia bulevardului Dacia cu Calea Dorobanţilor din Bucureşti s-au defectat în seara zilei de 22 iulie din cauza unei supratensiuni în reţeaua Enel

Autor: Roxana Petrescu

31.07.2014, 00:05 1393
UPDATE: Semafoarele care dirijează circulaţia din intersecţia bulevardului Dacia cu Calea Dorobanţilor din Bucureşti au început să funcţioneze din nou aseară, după ce din cauza unei defecţiuni au fost oprite pe data de 22 iulie. Informaţia a venit după închiderea ediţiei de azi a ZF. Mai jos este materialul aşa cum a apărut el în varianta printată a Ziarului Financiar.
 
Din seara zilei de 22 iulie, adică de acum zece zile, semafoarele care dirjiează circulaţia din intersecţia bulevardului Dacia cu Calea Dorobanţilor din Bucureşti, zonă ultracentrală a Capitalei, nu mai funcţionează. Abia ieri, documentele necesare pentru a porni reparaţiile erau completate de Administraţia Străzilor Bucureşti, lucrările urmând să dureze o zi sau două.

Întrebarea care se ridică în acest caz este de ce au fost necesare zece zile pentru ca o hârtie să fie completată astfel încât să fie repornită o intersecţie prin care trec zilnic mii de maşini, care este situată în inima Bucureştiului, într-o zonă în care sunt Academia de Studii Economice, Consiliul Britanic, dar şi hotelul de cinci stele Howard Johnson, frecventat de mulţi expaţi?

„În ceea ce priveşte solicitarea cu privire la funcţionarea reţelei electrice ce alimentează sistemul de semafoare aflat la intersecţia dintre Dacia şi Calea Dorobanţilor, menţionăm că aceasta operează la parametri normali, nefiind înregistrată nicio avarie la acest moment. Semafoarele propriu-zise şi automatizarea acestora nu se află în gestiunea Enel Distribuţie Muntenia, astfel că nu vă putem oferi mai multe detalii despre funcţionarea acestora“, au spus reprezentanţii Enel România.

„În urma constatării defecţiunii, echipa tehnică din cadrul UTI GRUP a informat Administraţia Străzilor Bucureşti asupra producerii incidentului, în vederea iniţierii procedurii de intervenţie. Defecţiunea s-a produs datorită unei supratensiuni în reţeaua Enel, care a generat scurtcircuitarea automatului de trafic în data de 22 iulie, ora 19:15. După constatare UTI GRUP a trimis o adresă de informare către Administraţia Străzilor“, spun reprezentanţii grupului UTI, controlat de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, care asigură mentenanţa semafoarelor din Bucureşti.

Reprezentanţii UTI mai spun că informarea către Administraţia Străzilor a fost trimisă chiar în ziua constatării, pe data de 22 iulie.

Potrivit acestora, compania poate interveni pentru remedierea unor defecţiuni doar la comanda expresă a beneficiarului contractului.

„Automatul de trafic va fi înlocuit de îndată ce se va primi comanda scrisă din partea Administraţiei Străzilor Bucureşti“, au mai spus reprezentanţii UTI.

 

Ce spune Administraţia Străzilor Bucureşti?

„Chiar acum am transmis la UTI. Acum“, spunea ieri, în jurul orei 13, un angajat al Administraţiei.

Întrebat de ce totuşi au trecut aproape zece zile de la producerea defecţiunii iar intervenţia încă nu a avut loc, acesta a răspuns că pentru a trimite comanda de reparaţie la UTI trebuie mai întâi să se obţină mai multe semnături.

„Până citesc directoarele. Până se repartizează. Probabil au fost sute de reclamaţii. Mai întâi UTI ne comunică nouă problema şi apoi le facem noi o adresă scrisă“, explica ieri, reprezentantul Administraţiei procedura.

Vasilica Nicolae, şeful serviciului de circulaţie din cadrul Administraţiei Străzilor Bucureşti, spune şi ea că „azi (ieri - n.red.) dăm comanda la UTI“ şi că probabil intersecţia va funcţiona din nou într-o zi sau două.

Întrebată şi ea de ce a durat atât de mult, mai ales că era vorba despre o intersecţie dintr-o zonă centrală a Bucureştiului, Vasilica Nicolae a spus că a durat până au fost rezolvate toate hârtiile.

Reprezentanţii UTI au mai precizat că lucrările pot dura între 8 şi 12 ore din momentul în care sunt livrate componentele necesare.

„Dacă intersecţia face parte din programul de modernizare, lucrările se pot efectua doar în timpul noptii. Dacă este o avarie simplă, atunci lucrările pot fi efectuate în timpul zilei“, au mai spus reprezentanţii UTI.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO