Eveniment

Ce blocaje îi aşteaptă pe şoferii bucureşteni la toamnă. „Punctele fierbinţi“ unde se lucrează

Ce blocaje îi aşteaptă pe şoferii bucureşteni la...

Autor: Bogdan Alecu

08.08.2014, 00:06 3014

În luna iunie a acestui an Primăria Capitalei a demarat opt proiecte de infrastructură rutieră, multe dintre acestea vor fi în derulare şi după data de 15 septembrie, când odată cu începutul noului an şcolar şi numărul maşinilor din trafic va creşte considerabil.

Dintre proiectele aflate în derulare în Capitală, cele mai avansate sunt lucrările de la pasajul Mihai Bravu şi cele de pe Calea Victoriei, unde par­tea carosabilă a fost redusă la două benzi, plus benzi adiţionale pentru virajul la stânga sau dreapta.

„Lucrările de mo­der­nizare la Calea Vic­toriei sunt în gra­fic şi se vor fina­liza până în data de 15 sep­tembrie, aşa cum s-a anunţat de la în­ce­put“, au spus oficialii Primăriei Capitalei.

Odată cu moder­ni­zarea, s-a înjumătăţit nu­mă­rul de benzi de rulare pentru autoturisme, iar la intrarea din­spre Piaţa Victoriei, calea de rulare pen­tru autoturisme este chiar şi de o bandă, având în vedere maşinile parcate ne­regulamentar.

Transformarea arterei în zonă de promenadă, ce va putea fi străbătută la pas de către pietoni din Piaţa Victoriei şi până în Piaţa Naţiunilor Unite, a venit la câteva luni de la deschiderea noului bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus.

Termenul de finalizare a lucrărilor pe întreaga arteră, ce include şi o pistă cu dublu sens pentru biciclişti, este pentru decembrie 2014, însă modernizarea va fi terminată la jumătatea lunii septembrie.

Tot în a doua jumătate a anului va fi deschis circulaţiei şi cel de-al doilea pod al pasajului de la Mihai Bravu, pe sensul către Piaţa Sudului, dar spre finalul anului. La 1 iunie a fost inaugurat primul pod, pe sensul către Mihai Bravu.

La al doilea pasaj în construcţie, cel subteran de la Piaţa Presei Libere, au demarat lucrările de deviere a reţelelor. Acesta va avea un singur sens de mers, pe cel de intrare în Bucureşti şi două ieşiri, una pe b-dul Kiseleff şi o a doua pe b-dul Mărăşti. Investiţia este evaluată la 60,4 mil. lei (13,7 mil. euro) şi va fi gata în termen de nouă luni de la demararea lucrărilor, ceea ce înseamnă că cel mai probabil va fi gata în primele luni din 2015, în funcţie de condiţiile meteo.

Cel mai scump proiect demarat în această vară este cel de conexiune dintre Splaiul Independenţei şi autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o valoare totală de aproape 260 mil. euro.

Se lucrează deja în acest moment la pod. Acest proiect reprezintă o lucrare de infrastructură absolut necesară deoarece este nevoie de o alternativă la b-dul Iuliu Maniu,  potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei. Noua arteră de aproape 6,5 kilometri va avea trei benzi pe sens şi străzi colectoare ale traficului zonal.

Al treilea pasaj la care urmează a se începe lucrările este cel de la Piaţa Sudului, realizat cu fonduri europene. Durata totală a contractului de finanţare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, ceea ce înseamnă că cel mai probabil se va deschide circulaţiei în primele luni din 2016.

Proiectele de infrastructură anunţate de Primăria Capitalei sunt anunţate într-o perioadă în care lucrările de construcţii au scăzut cu aproape 10% în primele patru luni, iar investiţiile statului s-au micşorat aproape la jumătate în primul trimestru. Evoluţia sectorului construcţiilor depinde foarte mult de programul de investiţii publice.

Scăderea puternică a lucrărilor de construcţii în general şi a celor de infrastruc­tură în particular vine în contextul în care şi cheltuielile de investiţii ale statului s-au redus în primele patru luni ale anului cu aproa­pe 40%, până la 5,9 mi­liarde de lei, echiva­lentul a doar 0,9% din PIB, po­trivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO