Eveniment

Ce masini conduc sefii din multinationale

Ce masini conduc sefii din multinationale
07.09.2009, 00:00 177

Sefii companiilor multinationale de pe piata locala conduc VW Touareg sau versiuni de top ale VW Passat, in timp ce directorii din primul esalon de management (director de marketing, director financiar, director de vanzari) primesc ca masina de serviciu Audi A4 si VW Passat, arata datele studiului salarial realizat in primavara acestui an de compania de consultanta in resurse umane Mercer.

Echipele de middle managament conduc VW Golf sau versiuni din gama inferioara a VW Passat. Pretul de pornire de la care se comercializeaza un VW Passat este de 16.000 de euro, fara TVA, dar poate ajunge pana la 26.000 de euro. Cel mai scump model VW Touareg ajunge sa coste circa 68.000 de euro.

Presiunea pe reducerea costurilor a determinat tot mai multe companii sa incerce sa reduca cheltuielile asociate cu schema de beneficii a managerilor. „Toate companiile si-au revizuit contractele pentru masinile pe care le puneau la dispozitia angajatilor. Daca un manager conducea anul trecut un Audi A6, el a ramas cu aceeasi masina si in acest an. In schimb, pentru noii angajati, din punct de vedere statistic, angajatorii au inceput in 2009 sa puna la dispozitie masini mai ieftine", spune Oana Datki, country manager al Consulteam, partenerul local al Mercer.

Aproape toate cele 136 de companii cuprinse in studiu, majoritatea multinationale, ofera masina executivilor de top, in timp ce ponderea celor care acorda acest beneficiu echipei de middle management coboara pana la circa 90%.

Ponderea companiilor care acorda anumite tipuri de beneficii salariatilor (asigurare medicala sau abonamente la sala) a ramas relativ neschimbata comparativ cu anul trecut. A scazut in schimb numarul companiilor care acorda imprumuturi salariatilor in conditii avantajoase.

„Anul trecut, aproximativ 11% din companii acordau imprumuturi mici, de 5.000 - 10.000 de euro angajatilor pentru a-i ajuta sa isi cumpere casa sau masina, ca forma de loializare si retentie. In 2009, ponderea companiilor care mai acorda astfel de beneficii a scazut sub 7%", afirma Datki.

Salariile vor creste in acest an cu 6,3%, estimeaza companiile participante la studiul Mercer. Mai bine de o treime din companii continua sa faca angajari, in special in retail, IT, agricultura si industria energetica.

Foarte putini dintre manageri au sofer, in timp ce benzina este decontata in proportie de 100%, masina fiind permanent in posesia lor. Majoritatea pot sa cumpere masina dupa cativa ani sau dupa atingerea a circa 150.000 km.

Pachetul managementului mai include beneficii non-salariale ca laptop, telefon de servicii, asigurare medicala sau abonament medical, a caror valoare cumulata depaseste cu usurinta 1.000 de euro pe luna. „Masina de serviciu este considerata mai mult un instrument de lucru si mai este perceputa ca un beneficiu de catre manageri", afirma country managerul Consulteam.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO