Eveniment

Cel mai mare pariu din retailul românesc: de ce a eşuat Dinu Patriciu cu Mic.ro

Cel mai mare pariu din retailul românesc: de ce a eşuat...

Autor: Cristina Roşca

19.08.2014, 12:04 10134

Dinu Patriciu a capitulat, cerând insolvenţa mic.ro, la doar două săptămâni după ce a făcut acest pas şi pentru miniMax Discount. Cele două pariuri în retail ale lui Patriciu, despre care spunea că vor avea afaceri de 1,5 mld. euro la un total de peste 3.000 de magazine, s-au dovedit necâştigătoare. Niciun magazin nu mai este funcţional şi lista dosarelor de insolvenţă este în continuă creştere. De ce nu a mers până la urmă magazinul de la colţul blocului unde oamenii trebuiau să vină în papuci şi care ar fi trebuit să apere producţia românească şi să apere "ţesutul urban al retailului autohton"? Modelul, criza, managementul sau a fost totul doar un castel de nisip?

Dinu Patriciu a murit la Londra

Acum mai puţin de patru ani, omul de afaceri Dinu Pa­triciu, considerat drept unul dintre cei mai bogaţi oameni de afaceri din România, a sur­prins întreaga piaţă de retail când a "declarat război" reţelelor străine din comerţ şi a început dezvoltarea magazinelor mic.ro şi Macro (fostele miniMax). Încă de la început el a anunţat planuri grandioase, respectiv 3.000 de magazine mic.ro fixe şi mo­bile şi 150 de magazine miniMax Dis­count. Se anunţa cel mai ambiţios plan de comerţ de pe piaţa locală.

Citiţi articolul integral despre pariul eşuat al lui Dinu Patriciu. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO