Eveniment

China a început cel mai mare război împotriva poluării din istoria omenirii şi mizează pe maşini electrice şi panouri solare

China a început cel mai mare război împotriva...

Autor: Alex Ciutacu

09.03.2018, 17:00 2699

China iniţiază cea mai mare luptă împotriva poluării din istoria omenirii, cu o legislaţie revizuită şi o serie nouă de politici verzi, atât de extensive încât vor fi resimţite la nivelul întregii lumi, transformând totul de la cererea pentru vehicule electrice, până la pieţele internaţionale pentru bunuri de consum, potrivit Bloomberg.

După patru decenii de creştere economică. China a devenit cel mai mare emiţător de carbon din lume. Însă, guvernul încearcă să schimbe acest lucru fără să afecteze economia – şi poate se va folosi de politicile verzi pentru a deveni lider mondial în inovaţie tehnologică.

Poluarea aerului este un fenomen atât de extrem în China, încât în 2015 un studiu realizat de Brkeley Earth estimează că acesta a contribuit la moartea a peste 1,6 milioane de persoane pe an în ţara lui Xi Jinping.

Cele mai poluate zone sunt provinciile industriale din nord precum Shanxi, regiunea în care domină mineritul de cărbune, şi Hebei unde este concentrată producţia de oţel a Chinei. Emisiile din aceste zone contribuie la cea mai mare masă de aer poluat din lume – în care particulele de carbon reprezintă un adevărat pericol pentru sănătate deoarece se stabilesc în plămâni. Acest „nor” de poluare se extinde din Mongolia până la Marea Galbenă şi poate ajunge până în Coreea de Sud.

Liderii politici ai ţării au spus că vor creşte cu 19% cheltuielile pentru a reduce poluarea, investind anul acesta 6,4 miliarde de dolari. Autorităţile încearcă să reducă nivelul de dioxid de sulf şi de nitrogen din aer cu 3%. Acestea au transmis că poluarea masivă din oraşele principale a scăzut cu 50% în ultimii cinci ani.

China a devenit cel mai mare emiţător de dioxid de carbon din lume în cadrul procesului de a deveni cel mai mare exportator din lume, care a început cu câteva decenii în urmă, dar care a prins amploare odată cu intrarea în Organizaţia Mondială a Comerţului în 2001.

Războiul iniţiat de guvern împotriva poluării aerului se potriveşte cu un alt ţel al Chinei, acela de a domina piaţa globală a vehiculelor electrice. Chiar dacă Tesla este cel mai cunoscut nume din industrie, China este lider global în această piaţă încă din 2015 şi ţinteşte să ajungă la vânzări de 7 milioane de vehicule electrice pe an până în 2025.

Pentru a-şi atinge acest scop, China a mărit finanţările acordate de stat pentru achiziţia de vehicule electrice şi a înăsprit reglementările care vizează autovehiculele are funcţionează cu carburanţi clasici. Printre beneficiari se numără compania BYD, un producător de vehicule electrice finanţat de Warren Buffett, care a crescut cu 67% anul trecut şi a vândut mai multe maşini decât Tesla.

La nivel global, preţul panourilor solare scade – permiţând lumii o trecere mai uşoară de la combustibilii clasici la cei alternativi. China cheltuie de două ori mai mult decât Statele Unite – două treimi dintre panourile solare din lume sunt produse în China, unde se află două companii, ambele conducând piaţa în această industrie, JinkoSolar şi Yingli Green Energy.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO