Eveniment

CNAS: Cardul de sănătate este din nou funcţional. Problema tehnică a fost rezolvată

CNAS: Cardul de sănătate este din nou funcţional....

Autor: Oana Despa

07.11.2017, 10:10 155

Conform Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, sistemul a reintrat în funcţiune, marţi, în jurul orei 10.00, după ce a fost blocat de la ora 7.00.

Până la remedierea problemelor tehnice, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale s-au acordat în regim off-line.

Reprezentanţii medicilor de familie susţin că nici luni şi nici săptămâna trecută sistemul informatic al cardului de sănătate nu a funcţionat.

„Avem, din nou, aceste probleme. Şi ieri (luni - n.red.) a funcţionat cu mare greutate spre prânz, puţin şi după-amiază, iarăşi cu greutate. Şi vineri au fost probleme, a funcţionat parţial şi, din păcate, o parte dintre serviciile care apăreau validate cu cardul vineri, luni, când am încercat să le urcăm în sistem, apăreau ca fiind nefectuate cu cardul. Riscăm ca acele servicii, peste trei ani, să vină Curtea de Conturi şi să impute şi serviciul, şi reţeta”, a declarat, pentru MEDIAFAX, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină a Familiei (SNMF), medicul Rodica Tănăsescu.

Tănăsescu susţine că sistemele informatice ale CNAS nu funcţionează optim, iar cei mai afectaţi sunt pacienţii.

„Este răspunderea CNAS. Aceste sisteme sunt necesare, dacă funcţionează. Este cazul să fie reevaluate şi redimensionate în aşa fel încât să funcţioneze. Nu este vorba doar de medicii de familie, este vorba de întreaga activitate a sistemului medical, şi la farmacie, şi la spital, şi la laboratoare, şi la ambulatoriu de specialitate. Toată lumea este afectată, mai ales pacienţii”, a adăugat preşedintele SNMF.

Potrivit prevederilor legale în vigoare, copiii cu vârsta până în 18 ani beneficiază de servicii medicale fără card de sănătate. În cazul copiilor, serviciile medicale sunt acordate indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.

Serviciile medicale sunt acordate doar cu cardul de sănătate. Dacă pacientul nu este asigurat sau are card emis, dar nu îl prezintă furnizorului, acesta va putea primi doar servicii medicale de urgenţă.

Cardul de sănătate se eliberează automat pentru cetăţeni la împlinirea vârstei de 18 ani sau, după această vârstă, la dobândirea calităţii de asigurat. Cei care nu mai plătesc asigurarea de sănătate, după trei luni, au card, dar nu mai este valid.

Dacă pacientul nu este asigurat sau are card emis, dar nu îl prezintă furnizorului, acesta va putea primi doar servicii medicale de urgenţă. Pentru servicii medicale programate, asiguratul va trebui să solicite eliberarea cardului de sănătate de la casa de asigurări în evidenţa căreia se află.

Adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate se eliberează la casele de asigurări în următoarele situaţii: refuzul de utilizare a cardului de sănătate din motive religioase şi de conştiinţă sau solicitarea unui card duplicat în cazul pierderii sau distrugerii cardului de sănătate primit.

Asiguraţii care din motive personale sau religioase refuză utilizarea cardului de sănătate vor depune o cerere în scris la casa de asigurări, în care vor menţiona motivele refuzului şi vor restitui cardul de sănătate, în cazul în care l-au primit.

Sistemul cardului de sănătate a costat peste 87,6 milioane lei fără TVA şi a fost implementat de asocierea HP România şi Novensys Corporation, având ca subcontractant SIVECO România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO