Eveniment

Compania de autostrăzi îşi schimbă şeful după doar jumătate de an

Compania de autostrăzi îşi schimbă şeful după doar jumătate de an

Autor: Andreea Mioara Neferu

15.03.2011, 23:55 90
Deşi a preluat funcţia de numai jumătate de an, Costache ademisionat de la şefia CNADNR "invocând motive personale, desănătate", au declarat reprezentanţi ai com­paniei deautostrăzi.
Costache a fost numit în fruntea CNADNR în septembrie anultrecut, imediat după ce Anca Boagiu a preluat funcţia de ministrual transporturilor şi infrastructurii. El a înlocuit-o pe DorinaTiron, care a fost demisă de Boagiu după un control care ademonstrat că managementul în cadrul CNADNR a fost unul defectuosatât la nivelul actului admi­nistrativ, cât şi în relaţia cufirmele de construcţii şi cu cele de consultanţă. Anterior,Costache ocupase funcţia de director coordo­nator proiecteautostrăzi în cadrul CNADNR, post pe care îl va păstra şi de acumînainte, potrivit reprezentanţilor instituţiei.
Interimatul în fruntea companiei de autostrăzi va fi asiguratde Daniela Drăghia, care ocupă în prezent funcţia de directorgeneral adjunct proiecte cu finanţare externă în cadrulinstituţiei.
Liviu Costache nu a putut fi contactat până la închidereaediţiei pentru a comenta asupra deciziei sale de a rămâne încontinuare în CNADNR, dar la un nivel mai mic.
Cum explică Ministerul Transporturilor şi Infra­structuriischimbările atât de dese din managementul CNADNR, în condiţiile încare în prezent instituţia are în derulare o serie de proiecte, înspecial pentru construcţia de autostrăzi, şi are nevoie decontinuitate? "Pro­iectele sunt aceleaşi, indiferent dacă avem undirector sau altul. Daniela Drăghia, cea care îl va înlocui peLiviu Costache, este un om din interiorul CNADNR, deci cunoaştesituaţia proiectelor", au declarat reprezentanţi ai MTI, care nu audorit însă să comenteze asupra modului în care sunt aleşi şefii ceimari de la CNADNR sau dacă se vor organiza concursuri pentru acestpost. În toamna anului trecut, Mar­kus Wirth, directorul general alpro­du­că­torului de ciment Holcim România, declara pentru ZF căpentru ca proiectele de infra­struc­tură care există în România săfie finalizate este nevoie de o companie care să fie deţinută destat, respectiv de Ministerul Transporturilor, dar care să fieorganizată la fel ca o companie privată: conducerea să fie aleasăprin concurs şi să nu fie schimbată pe criterii politice.
Reprezentanţii mediului privat s-au ferit ieri să comentezeprea mult cu privire la demisia lui Costache sau la efectele pecare schimbarea de şefi de la CNADNR le vor avea asupracontinuităţii proiectelor instituţiei. Cristian Erbaşu,preşedintele Patronatului Societăţilor din Construcţii, a declaratdoar că "instituţiile de stat nu trebuie să meargă după o persoană,ci după un sistem, nu este ca în mediul privat".
Venirea la Transporturi a Ancăi Boagiu în toamna anului trecuta adus şi demisia lui Adrian Ionescu, absolvent de agronomie, carea fost responsabil cu autostrăzile în CNANDR după ce a fostresponsabil de comunicare al ministrului Radu Berceanu. S-a ocupatde autostrăzi în ciuda faptului că pregătirea sa este cea deagronom. Ionescu deţine o licenţă în agronomie, fiind specialist încombaterea gândacului de colorado la cultura de cartof, conformlucrării sale de diplomă intrată în posesia presei.
"Nu poţi face drumuri cu agronomi", susţinea Anca Boagiuîntr-un interviu acordat ZF în urmă cu o lună.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO