Eveniment

Concluzia targului imobiliar tIMON: clientii nu mai vin ca la muzeu

27.09.2009, 18:46 40

Dezvoltatorii imobiliari prezenti anul acesta la TargulImobiliar National (tIMON), desfasurat in Capitala, sunt de parereca "lucrurile incep sa se miste". Daca inainte vizitatorii eraudoar interesati de preturile si locatiile la proiectele imobiliare,acum sunt dispusi sa vina cu un buget si sa poarte o discutie.

"Pentru prima data de cand a aparut criza in imobiliare am vazutintentia vizitatorului de a veni cu o oferta si sa poarte odiscutie in jurul bugetului de care dispune. Pana acum, la editiileanterioare, majoritatea vizitatorilor veneau si se interesau doarde preturi, de locatia proiectului fara sa fie interesati si decumparare. Din acest punct de vedere sunt mai optimist cu privirela piata decat eram acum noua luni", a declarat Serhat Terzi,reprezentantul Opus Land Development, dezvoltatorul proiectuluiCosmopolis din nordul Capitalei.

Si Anca Stan, reprezentantul West Park Residence, este de parereca interesul vizitatorilor la targ a fost mai mare decat la alteeditii anterioare, datorat in mare parte ofertelor dezvoltatorilor."Sunt mai multi vizitatori decat la editiile anterioare. Oferteledezvoltatorilor au reusit sa-i scoata din casa si sa vina la targ",a spus Stan.

Dezvoltatorii sunt de parere ca pretul a ajuns principalulcriteriu de achizitie, iar clientii sunt interesati de preturi catmai mici. Vlad Vlasceanu, unul dintre organizatorii tIMON, este deparere ca pretul a ajuns singurul criteriu de evaluare inimobiliare la ora actuala. "Exista interes mare in zona de locuintepe piata imobiliara. Clientii se orienteaza catre apartamente sub100.000 de euro, iar din pacate pretul a ajuns singurul criteriu decalificare si evaluare. Putini se mai uita la locatia proiectului,finisaje sau facilitati", a explicat Vlasceanu.

Pe de alta parte, vizitorii spun ca dezvoltatorii sunt mult maidispusi sa lase la pret, sunt mai bine informati, iar ofertele suntmai bine structurate decat la celelalte editii ale tIMON. "S-aschimbat raportul de forta catre client", a spus Ciprian L., invarsta de 32 de ani, unul dintre vizitatorii la targ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO