Cum se pot relansa vânzările de maşini noi pe piaţa locală este principala temă de discuţie ce va fi abordată astăzi în cadrul Conferinţei „Cheie, contact, sales! Cum relansăm industria auto din România?“, organizată de Ziarul Financiar.
Printre speakerii prezenţi la eveniment sunt Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care mai deţine funcţia de vicepreşedinte în cadrul Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia, şi Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
După aproape cinci ani în care piaţa auto românească ocupa primele locuri în topul scăderilor, România a încheiat primul trimestru din acest an pe locul 10 în topul creşterilor numărului de maşini noi înmatriculate la nivelul UE, cu un avans de aproape 19%, la 13.400 de unităţi. Pe de altă parte, în ciuda creşterii, volumul este cu peste 70% mai redus comparativ cu valorile înregistrate în perioada similară din 2007 sau 2008, când într-o singură lună se vindeau mai multe maşini decât într-un trimestru din prezent.