Eveniment

Conferinţa ZF Branduri Româneşti, Constanţa. Antreprenori, investiţi în brand fără să staţi pe gânduri pentru că altfel pierdeţi curajul. Brandul este ceea ce te face de recunoscut

Conferinţa ZF Branduri Româneşti, Constanţa....

Autor: Georgiana Mihalache

21.09.2018, 00:08 1187

Antreprenorii români se dife­ren­ţiază în lupta cu marile com­panii internaţionale prin brandul pe care îl creează, însă trebuie să fie curajoşi şi să investească în dezvoltarea brandului firmei pe care o conduc. În ultimii ani, românii se uită mai mult la calitatea şi la forma în care arată produsul pe care îl cumpără, însă investiţia în publicitate se întoarce în companie, susţin antreprenorii din zona Dobrogei care au creat câteva dintre cele mai mari branduri din ţară, prezenţi la conferinţa Branduri Româneşti, organizată de ZF la Constanţa cu sprijinul Raiffeisen Bank România.

„Trebuie să avem curaj, să investim în bran­ding şi să nu ne gândim prea mult pentru că pierdem curajul. Când am luat Praktiker, avea 20 mil. euro pierdere. Am investit 6 mil. euro în publicitate  când compania mergea în pier­dere. Anul următor am închis bilanţul cu 20 mil. euro profit. Fiecare leu investit în publicitate vine înapoi“, a spus Omer Susli, pro­prietar Homelux, un nou brand românesc pe care acesta urmează să-l pună pe piaţă în octombrie.

Omer Susli a deţinut pe plan local reţeaua de bricolaj Praktiker pe care a vândut-o în 2017 către britanicii de la Kingfisher.

Felix Daniliuc, executive director Raif­fei­sen Bank România, a vorbit despre efer­ves­cen­ţa în afaceri a antreprenorilor din zona Do­bro­gei şi despre determinarea acestora de a avea afaceri cu perspectivă.

„Brandurile reprezintă un exemplu clar de responsabilitate. În criza forţei de muncă bran­durile româneşti sunt singura ancoră care mai poate reţine forţă de muncă în ţară. Ne bazăm pe optimismul şi pe curajul antrepre­norilor. Brandul este expresia viitorului, este nevoie de multă responsabilitate, determinare“, a spus Felix Daniliuc.

Dezvoltarea unui brand se vede şi în rezultatele financiare ale companiei, susţine Vlad Ciprian, director general al producă­to­rului de cămăşi Braiconf, o companie cu tradiţie de peste 60 de ani în industria textilă. El a menţionat un avantaj important pe care un brand îl oferă companiei – loialitatea clientului.

„Un client mulţumit te va recomanda în cercul de prieteni, reţeta de succes este să-ţi transformi clienţii în influenceri. Brandul trebuie construit în fiecare zi din fiecare acţiune pe care o faci, mai pui o cărămidă la brandul pe care îl ai. Zona de branding are un impact major în vânzări, cifra de afaceri, de acolo porneşte succesul unui business“, a spus Vlad Ciprian. El a adăugat că în România încă nu se vorbeşte despre valoarea brandului, care, uneori, poate depăşi valoarea companiei.

Despre vizibilitatea pe care un brand o oferă unei companii a vorbit şi Viorel Panait, directorul general al operatorului portuar Comvex Constanţa.

„Brandul este ceea ce te face de recunoscut, brandingul reprezintă acţiunile pe care trebuie să le faci pentru a putea ajunge la anumit status de identitate. Inteligenţa tehnică românească e capabilă de lucruri care pot fi recunoscute peste tot. E important să înţelegem care sunt valorile. Primul pe care trebuie să-l menţionăm este lucrul cu oameni motivaţi. O viziune integrată poate genera creştere în România“, a spus Viorel Panait.

Cum se pot impune brandurile locale noi în piaţa dominată de giganţi internaţionali? Diferenţierea este cheia, iar consumatorii au început să caute experienţe noi faţă de produsele pe care le cunosc deja, ceea ce deschide o nişă pentru antreprenorii care creează branduri noi pe piaţă. Un exemplu este berea Zăganu, o afacere românească începută în 2013.

„Noi facem bere artizanală nepasteurizată, ideea a venit din dorinţa de a crea un brand şi din frustrarea că în România nu existau decât beri care nu se diferenţiau cu nimic una de cealaltă. Cred că diferenţierea este ceea ce caută consumatorii. Consumatorii s-au săturat să găsească aceeaşi bere la toate restaurantele. Vor să experimenteze. Toţi oamenii se mută şi caută experienţe, produse noi“, a spus Laurenţiu Bănescu, cofondator Berea Zăganu.

Magda Bei, fondatoarea Graphtec Design, un jucător pe piaţa de mobilier comercial, a vorbit despre experienţa sa de peste 20 de ani în business şi despre imaginea pe care o are despre piaţa din Constanţa, în contextul în care modernizarea şi magazinele online sunt următorii paşi care trebuie făcuţi cât mai repede de antreprenori, crede ea.

„În Constanţa văd o reticenţă din punctul de vedere al brandingului. Este şi lipsă de experienţă, avem potenţial, sunt oameni harnici, dar cultura de piaţă aproape nu există. Sunt foarte putine branduri care ştiu să-şi facă promovarea în 2018“, a spus Magda Bei.

Ziarul Financiar a mai dezbătut alături de antreprenorii români prezenţi la Constanţa despre cât durează să construieşti un brand şi ce resurse trebuie implicate, dar şi despre planurile oamenilor de afaceri pentru următoarea perioadă.

Evenimentul ZF organizat cu sprijinul Raiffeisen Bank România a ajuns astfel în al treilea oraş - Constanţa, după ce conferinţe dedicate brandurilor locale au mai fost organizate în Cluj-Napoca şi Iaşi.

Citiţi mai multe declaraţii de la conferinţa ZF Branduri Româneşti de la Constanţa în ediţia ZF de luni, 24 septembrie 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO