Eveniment

Consiliul IMM-urilor: Plata defalcată a TVA ar trebui să rămână opţională

Consiliul IMM-urilor: Plata defalcată a TVA ar trebui...

Autor: Mediafax

05.09.2017, 00:04 222
CNIPMMR - Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România - consideră că măsura plăţii defalcate a TVA „trebuia să se limiteze exclusiv la aplicarea sa în regim voluntar”, a anunţat ieri conducerea confederaţiei patronale.

Mai mult, Consiliul consideră că, pe lângă plata TVA numai de către contribuabilii care optează pentru aceas­tă procedură, ar trebui menţinută şi acordarea de facilităţi fiscale care să compenseze eforturile lor birocratice.

În principiu însă, CNIPMMR nu susţine măsura plăţii defalcate a TVA, în mod obligatoriu, deoarece prin această modificare a Codului fiscal se stabilesc în sarcina IMM-urilor activităţi care trebuie realizate de autorităţile fiscale compe­tente.

În şedinţa din 30 august, guvernul a aprobat ordonanţă de modificare a Codului fiscal pentru plata defalcată a TVA, persoanele impozabile înre­gistrate în scopuri de TVA fiind obligate de la 1 ia­nuarie 2018 să deţină şi să gestioneze un cont de TVA pentru încasarea şi plata TVA aferente operaţiunilor taxabile. De asemenea, se instituie obligaţia persoa­nelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA de a vira în contul de TVA în maximum 7 zile lucrătoare de la încasare TVA aferentă facturilor emise înainte de 1 ianuarie 2018 sau, după caz, înainte de data la care aplică opţional mecanismul, precum şi contravenţii şi sancţiuni specifice.

 

Efecte negative semnificative asupra IMM-urilor

Potrivit CNIPMMR, modificarea Codului fiscal şi reglementarea mecanismului privind plata defalcată a TVA vor avea următoarele efecte negative semnificative asupra IMM-urilor:

  •  costuri suplimentare generate de modificarea sistemelor informatice contabile;

  •  costuri bancare suplimentare cu noul cont, comisioane bancare suplimentare;

  •  afectarea cash-flow-ului şi blocarea banilor, deoarece pentru procedurile ANAF nu sunt prevăzute termene de aprobare şi sancţiuni;

  •  creşterea birocraţiei, prin dublarea numărului de plăţi;

  •  efort semnificativ de implementare tehnică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO