Eveniment

Cristian Hostiuc, directorul editorial al ZF, la Gala ZF 19 ani: Misiunea noastră, profesia noastră şi obligaţia noastră este de a scrie istoria voastră, povestea voastră, istoria business-ului românesc, aşa cum este el, aşa cum îl construiţi voi

Cristian Hostiuc, directorul editorial al ZF, la Gala ZF...

Autor: Cristian Hostiuc

23.11.2017, 21:00 256

Dragi cititori ai Ziarului Financiar,

Bună seara!

Bine v-am găsit, bine v-am regăsit la Gala Anuală a Ziarului Financiar.

Anul acesta marcăm şi aniversăm cei 19 ani de ZF, şi cu privirea înainte ne întrebăm şi vă întrebăm ce urmează, ce ne aduce viitorul?

O parte din viitor îl construiţi voi, prin ceea ce gândiţi şi prin ceea ce faceţi acum.

În numele Ziarului Financiar vreau să vă mulţumesc pentru că ne citiţi, pentru că sunteţi abonaţii noştri, fie în print fie că ne urmăriţi şi ne citiţi pe net, pe Facebook, fie că ne vedeţi la ZF Live, fie că participaţi la conferinţele noastre.

Vreau să mulţumesc celor care sunt clienţii, advertiserii noştri, sau celor care sunt partenerii noştri la conferinţele ZF.

În fiecare an venim în faţa voastră pentru a afirma, a reafirma şi a nu uita ceea ce scrie sub Ziarul Financiar: Totul pentru business, totul este business, un motto dat de cel care a înfiinţat ziarul, Adrian Sârbu.

Misiunea noastră, profesia noastră şi obligaţia noastră este de a scrie istoria voastră, povestea voastră, istoria business-ului românesc, aşa cum este el, aşa cum îl construiţi voi.

Trebuie să reafirmăm că în noiembrie 1998, Ziarul Financiar a venit cu ideea că o clasă de business se va naşte în România, îşi va face loc în societate şi nu în ultimul rând în paginile ZF.

Acum ne uităm în viitor, să vedem unde am putea fi, unde am putea ajunge.

Poate am fi aşteptat mai mult de la România, poate am fi aşteptat mai mult de la voi, dar să ştiţi că nu am ratat nimic major, politic şi economic după anul 2000. Am ratat începutul anilor ’90, când nu am ştiut încotro să ne ducem.

Ca să fim unde credem că am putea fi, trebuie să fim în lanţurile globale de business, nu în afara lor. Înainte de a gândi naţional, trebuie să gândiţi global, pentru că piaţa voastră este toată lumea.

Fără investiţii străine, fără multinaţionale, fără intrarea în lanţurile economice globale, nici companiile româneşti nu vor creşte, nici antreprenorii români nu vor fi mai puternici.

Fără grupuri financiare mari, fără bănci mari care să fie prezente în România, nu vom putea susţine economia şi business-ul local.

Dacă voi, care sunteţi antreprenori români sau directori de multinaţionale, nu investiţi în educaţia de business, nu investiţi în creierele României, nu va avea cine să vă ducă business-ul mai departe. 

Vreau să vin în faţa voastră cu exemplul unui cititor al Ziarului Financiar, Jean Drugescu, un antreprenor român de peste 27 de ani, proprietarul companiei MEN Industry Group, care a ajuns pe munca lui, pe investiţia lui, cu ajutorul angajaţilor lui, furnizor principal pentru grupul Renault-Dacia.

Şi pentru că a investit şi a muncit să fie parte dintr-un lanţ global, pentru că a fost susţinut de o bancă românească, deţinută de un grup financiar internaţional, a deschis puncte de lucru în Rusia şi Algeria, unde a avut grupul Renault nevoie de el.

Acum o săptămână, Jean Drugescu mi-a spus întâmplător: „Vă citesc de la început, am o bibliotecă cu voi, am toate ziarele, pot să-ţi spun ce ai scris acum 10 ani, tu şi colegul tău (Sorin Pâslaru), nici voi nu cred că mai ştiţi, dar eu ştiu“.

Sper că şi voi sunteţi la fel de mândri de ziarul vostru, Ziarul Financiar.

Şi haideţi să aplaudăm Ziarul Financiar la cei 19 ani.

În fiecare an, alegem o temă pe care să o punem în faţa voastră. Pentru că întotdeauna am fost înaintea timpurilor, începem să ne gândim de pe acum ce urmează în următorii 100 de ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO