Eveniment

Cum se va finaliza centura de nord a Capitalei: cu bani de la autostrada Bucureşti-Ploieşti

Cum se va finaliza centura de nord a Capitalei: cu bani de la autostrada Bucureşti-Ploieşti

Valoarea totală a lucrărilor de construcţie şi montaj pentru lărgirea la patru benzi a centurii de nord a Bucureştiului se ridică la 350,1 mil. lei

15.07.2010, 23:47 157

Lucrarile de modernizare a centurii de nord a Capitalei (20,5km), situată între localităţile Chitila şi Voluntari, vor fiterminate în luna decembrie a acestui an, după ce MinisterulTransporturilor a decis să preia o parte din banii atribuiţi pentruautostrada Bucureşti-Ploieşti (62 km).
Valoarea totală a lucrărilor de construcţie şi montaj pentrulărgirea la patru benzi a centurii de nord a Bucureştiului seridică la 350,1 mil. lei (peste 80 mil. euro), iar la începutulacestui an Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionaledin România (CNADNR) anunţa că mai are nevoie de 25 mil. europentru finalizarea lucrărilor. Banii au fost luaţi ulterior de laautostrada Bucureşti-Ploieşti, care se află în prezent înconstrucţie, dar nu dispunea de fonduri suficiente pentru a fiterminată în 2010.
"Am decis să luăm banii care erau atribuiţi iniţial cătreautostrada Bucureşti-Ploieşti pentru că nu putem să facem peste totcâte puţin din toate. Strategia de a începe fără a finalizalucrările a tot fost utilizată în ultimii 20 de ani. Trebuie săcheltuim exact atât cât producem şi am decis să reprioritizăm baniica să putem finaliza proiecte", a declarat premierul Emil Boc, carea fost ieri într-o vizită la şantierul centurii împreună cu RaduBerceanu, ministrul transporturilor.
Boc i-a inspectat pe constructorii care derulează lucrările lacentura de nord a Capitalei, avertizându-i că va verifica lunarstadiul proiectului, şi a spus că nu ştie "ce o fi fost în capul"fostului ministru al transporturilor Ludovic Orban, care nu aorganizat licitaţii la toate segmentele centurii. Două dintretronsoanele centurii - care vor face legăturile cu autostrăzile A1şi A2 - abia au fost scoase la licitaţie luna aceasta, iarconstructorii vor fi declaraţi în luna septembrie.
"La centura sud s-au făcut licitaţiile într-un mod foarte ciudat,pentru că mutarea utilităţilor a fost calculată de la suta de metriliniari şi astfel costurile adiţionale ar fi crescut cu 200%. Nuavem finanţare pentru această porţiune în prezent şi preferăm săfinalizăm partea de nord", susţine Berceanu. Inelul de centură alCapitalei, cu o lungime totală de 71 km, a intrat în lucrări deconstrucţie şi modernizare începând cu 2007 şi în prezent selucrează doar pe cele trei tronsoane din nord, pe alte treitronsoane din sudul Capitalei urmând să fie dat ordinul de începerea lucrărilor când va fi găsită finanţarea.
Centura de nord este împărţită în trei tronsoane, la care se adaugălucrările la un pasaj de 2,4 km la Otopeni peste calea ferată.Primul tronson, situat între Chitila şi Mogoşoaia (3 km), esteconstruit de firma grecească Aktor şi are o valoare de 76 mil. lei.Al doilea tronson se află între Mogoşoaia şi Otopeni (4,6 km) şieste construit de compania austriacă Alpine şi compania spaniolăFCC Construction şi are o valoare de construcţie de 51,2 mil. lei.Al treilea tronson, aflat între Otopeni şi Voluntari (10 km), esteconstruit de Romstrade, companie deţinută de omul de afaceri NeluIordache. Pasajul superior de la Otopeni peste calea ferată de 2,4km este construit de FCC Construction, valoarea contractului fiindde 73,6 mil. lei.

Centura Sibiu, alt proiect care ar putea figata
Singurele proiecte de infrastructură care vor fi finalizate anulacesta vor fi centura de nord a Capitalei şi primul sector alcenturii la nivel de autostradă din oraşul Sibiu (14,7 km), restulproiectelor care sunt în construcţie urmând să primească banipentru continuarea lucrărilor. "Vă amintiţi că anul trecut am pusnişte obiective pentru infrastructură care să fie finalizate în2009: centura Ploieştiului, pasajul Băneasa, centura Timişoara şi42 de kilometri de la autostrada Transilvania. Au fost finalizate,iar anul acesta vor termina şi centura oraşului Sibiu", a declaratBoc.
Pe de altă parte, în luna iulie a anului viitor va fi finalizatămodernizarea căii ferate Bucureşti - Constanţa, distanţa urmând săfie parcursă în două ore şi jumătate. "Lucrările avansează mairapid şi în luna iulie 2011 vom circula cu viteza proiectată (160de kilometri pe oră - n.r.), pe cale dublă electrificată", a spusBerceanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO