Eveniment

Cum susţine şi guvernul PSD/ALDE capitalul românesc: Grindeanu a plecat la Bruxelles să „împartă” dulceaţă şi zacuscă şi s-a întors „cumpărând” elicoptere şi avioane Airbus

Cum susţine şi guvernul PSD/ALDE capitalul românesc:...

Autor: Cristian Hostiuc

19.02.2017, 19:56 8150

Campania electorală, toamna 2016, PSD/ALDE: multinaţionalele scot profituri de miliarde din România (nici nu mai contează dacă sunt lei sau euro, că oricum lumea nu face diferenţa), în timp ce românii sunt plătiţi cu salarii mizerabile, iar antreprenorilor români li se închid companiile.

Cioloş şi Iohannis nu sprijină deloc capitalul românesc, iar Soros plăteşte ONG-urile să protesteze împotriva celor care ţin cu România.

Dacă venim la putere (spuneau cei de la PSD/ALDE) vom impozita multinaţionalele, vom mări redevenţele, vom scăpa firmele româneşti de prigoana Fiscului, vom dezvolta capitalul românesc prin comenzi interne, vom majora salariile şi pensiile, ca toată lumea să traiască bine, nu numai multinaţionalele sau cei care lucrează acolo, denumiţi corporatişti.

Decembrie 2016, programul de guvernare 2017-2020 al cabinetului Dragnea/Grindeanu: „Un alt pilon principal al modelului de dezvoltare îl reprezintă creşterea potenţialului economiei. Numai astfel vom putea îndeplini deopotrivă regulile fiscale la care ne-am angajat şi stimularea creării de locuri de muncă bine plătite. Vom încuraja capitalul autohton în acelaşi timp cu o strategie consistentă de atragere a investiţiilor străine directe mai ales în sectoarele cu valoare adăugată ridicată. Considerăm că România trebuie să investească masiv în infrastructură şi în fabrici noi. Nu mai putem doar să vindem ce produc alţii. Ne trebuie capacităţi de producţie noi şi aici, pe lângă investiţiile private, credem că şi statul poate juca un rol prin Fondul Suveran de Investiţii şi Dezvoltare şi schema de start-up propuse, prin investiţii în industria de apărare, energie, tehnologia informaţiei,industrie alimentarăşi altele.”

31 ianuarie: adoptarea OUG 13 de către guvernul Grindeanu prin semnătura primului-ministru. Încep protestele în stradă. Ambasadorii Franţei, Germaniei, Belgiei, SUA etc. îşi exprimă dezacordul, dezamăgirea privind adoptarea ordonanţei. Preşedintele Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, iese public şi avertizează guvernul Grindeanu privind adoptarea OUG 13, de dezincriminare a abuzului în serviciu şi de eliberare/albirea celor corupţi.

Activul PSD, cei care aduc voturile, reacţionează împotriva celor din Piaţa Victoriei susţinând că sunt plătiţi de Soros, de străini, de multinaţionalele din România ca să destrame ţara.

Multinaţionalele şi-au trimis angajaţii să protesteze pentru că guvernul Dragnea/Grindeanu a majorat salariul minim pe economie şi le dă planurile peste cap, pentru că obţin un profit mai mic, spun liderii locali ai PSD, propriii lor membri.

10 februarie: premierul Sorin Grindeanu s-a întâlnit la Palatul Victoria cu o delegaţie a grupului Airbus Helicopters şi ai ambasadelor Franţei şi Germaniei la Bucureşti.

Airbus Helicopters, divizie a gigantului European Airbus, a deschis în toamna anului trecut o unitate la Braşov pentru asamblarea (reţineţi, asamblarea) modelului de elicopter H215, inaugurare la care a fost prezent chiar preşedintele Franţei, Francois Hollande.

Premierul Grindeanu se întâlneşte cu Airbus Helicopters pentru a discuta despre fabrica dezvoltată la Braşov

Sperăm ca şi România să facă câteva comenzi pentru aceste elicoptere, a spus Olivier Michalon, senior vice president la Airbus Helicopters: „Dar aşa cum a spus şi preşedintele Franţei, este necesar ca România să dea un exemplu pentru că atunci când vrei să exporţi un elicopter sau orice produs, una dintre primele întrebări ale posibililor cumpărători este -  ţara care produce acest produs îl cumpără? Este adevărat că proiectul H215 va fi mai puternic dacă România va fi interesată de achiziţia acestui elicopter produs în România”, a menţionat Michalon.

Un astfel de elicopter costă de la 13 milioane de euro în sus.

Miercuri/joi, 15/16 februarie: Valer Blidar, proprietarul fabricilor de material rulant Astra Vagoane Călători din Arad, unde alături de vagoane, mai produce tramvaie sau autobuze: „Am plecat în Asia de Sud-Est, la mii de kilometrii depărtare, să caut contracte pentru fabrica de vagoane de la Arad. În orice ţară normală statul susţine industria, producătorii locali, dar în România nu se întâlneşte acest lucru. Din contră, statul ne blochează mai mult, suntem eliminaţi de la licitaţii, în favoarea producătorilor străini” (el se referee la o licitaţie de rame pentru metroul din Bucureşti).

Producătorii români de material rulant se zbat să prindă contracte în străinătate. „Într-o ţară normală, statul susţine industria, la noi nu se întâmplă asta“

Radu Zlatian, Softronic Craiova, companie care pe ruinele Electroputere a făcut o locomotive proprie: „Atât timp cât în România nu se pune problema să fie vreo comandă, mergem în străinătate. Orice guvern resposabil ar trebui să-şi susţină producătorii”.

Joi/vineri, 16/17 februarie: Conferinţa Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), unde s-a prezentat a doua ediţie a studiului – Capitalul Privat Românesc, realizat împreună cu ZF. „Autorităţile române se feresc pur şi simplu de noi şi sunt uimiţi că mai există firme industrial cu capital privat românesc, după cum am constatat din convorbirea cu un înalt oficial, care, culmea, avea chiar studii de inginerie în construcţii de maşini”, spune Constantin Savu, preşedinte şi director general al Uzinsider, un holding românesc care produce maşini şi echipamente industriale.

Savu spune că România, cu doar 20 milioane de locuitori, are doar 57 mld. euro exporturi, pe când Slovenia are 55 mld. euro cu 2 milioane de locuitori, iar Cehia are exporturi de 140 mld. euro, cu 10 milioane de locuitori.

„Avem tone de strategii în sertare, am putea să le exportăm”, a menţionat ironic Savu.

Constantin Savu, Uzinsider, membru al PIAROM, la lansarea studiului „Capitalul privat românesc“, ediţia a II-a: „Înalţi oficiali ai statului român sunt uimiţi că mai există firme româneşti producătoare de maşini şi echipamente industriale“

Joi/vineri, 16/17 februarie: premierul Sorin Grindeanu a fost la Bruxelles să vorbească cu Juncker despre celebra OUG 13 şi să dea asigurări că nu vor mai fi date ordonanţe peste noapte.

Dincolo de problema OUG 13, nu-mi amintesc ca premierul Sorin Grindeanu, alături de membrii guvernului său să mai fi avut alte întâlniri pe la Bruxelles, pe la Paris, pe la Berlin, în care să vândă multinaţionalelor europene produse româneşti, fabricate în România, indiferent de cine – companie românească/multinationale.

Francois Hollande a venit în România să deschidă uşa şi să facă lobby în cel mai pur sens al cuvântului pentru achiziţia de elicoptere făcute la Braşov de către Airbus. Ambasadele Franţei şi Germaniei s-au dus la premierul Grindeanu tot cu această solicitare, alături de un oficial Airbus Helicopters.

La polul opus, premierul Grindeanu s-a dus în Europa cu „traista” plină cu zacuscă şi dulceaţă.

Ambasadorul american la Bucureşţi, Hans Klemm, s-a întâlnit cu ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, pentru a discuta crearea Fondului Suveran. Acest Fond va da de lucru, milioane de euro şi bancherilor, avocaţilor şi consultanţilor străini.

Unde sunt 10 miliarde de euro, este business pentru toată lumea, inclusiv pentru americani, germani, francezi etc.

Aşa cum a fost business pentru ei la Fondul Proprietatea, entitate administrată de Franklin Templeton, o companie americană. Pentru cei care nu ştiu, principalul acţionar al Fondului Proprietatea, unde statul român a  pus banii şi activele, este fondul de investiţii american Elliot.

Deci americanii nu au o problemă să vândă serviciile companiilor lor statului român.

Dacă tot PSD/ALDE şi premierul Grindeanu vor să susţină capitalul românesc, nu din vorbe sau din cuvinte scrise într-un program de guvernare plin cu de toate, măcar la fiecare chemare/vizită externă să se ducă şi să obţină contracte pentru companiile româneşti. Nu cred că Liviu Dragnea, liderul PSD, i-a vândut ceva lui Donald Trump, poate invers.

Când ambasadorii Franţei, Germaniei, SUA vin la Palatul Victoria, la Parlament, la Dragnea şi Tăriceanu, chiar la Palatul Cotroceni pentru discuţii legate de politica internă, externă, de înzestrare a armatei etc., măcar să plece cu nişte pliante cu ce mai produce România.

Dacă eu cumpăr avioane şi elicoptere de la tine, măcar să cumperi şi tu nişte vagoane de la mine, aşa, la schimb.

Dar pentru acest lucru, Dragnea, Tăriceanu, Grindeanu şi toţi ceilalţi miniştri ar trebui să ştie ce se mai produce prin România ca să ştie ce să vândă, dincolo de Dacia, de care a auzit toată lumea.

Iar aici, din păcate, în afară să spună că multinaţionalele şi Soroş (la cât de bătrân e miliardarul americano-ungur, cred că nici nu mai ştie care e capitala Ungariei, Budapesta sau Bucureşti) nu vor ca România să se dezvolte, ei nu ştiu ce se dezvoltă/produce în România şi cum să vândă în afară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO