Eveniment

Dacia, bine pozitionata: piata auto low-cost va creste de 6 ori, dar se aglomereaza competitia

24.11.2009, 23:13 137

Vanzarile globale ale automobilelor low-cost, din care faceparte si Dacia cu modelele Logan si Sandero, vor creste cu 500% lanivel global pana in 2010, potrivit firmei de consultanta A.T.Kearney. In general, masinile din segmentul low-cost fac parte dinclasa mini sau mica, care includ modele precum Ford Ka, RenaultClio, Chevrolet Spark, Hyundai Getz sau modelele Logan si aupreturi cuprinse intre 1.500 si 5.200 de euro.

In prezent pe piata europeana Dacia, datorita gamei de modelelow-cost, a fost printre singurele marci care a inregistrat ocrestere a vanzarilor de pana la 40%, prin intermediul programelorde tip "Rabla" din Europa de Vest. Astfel, dupa aproape 30 de aniin care cea mai mare piata pentru Dacia a fost Romania, in 2009piata locala a coborat pe pozitia a treia, dupa Germania siFranta.

In Romania, pana la sfarsitul anului se vor vinde aproximativ60.000 - 70.000 de masini cu preturi sub 10.000 de euro, cea maimare pondere avand-o Dacia, care vinde 40.000 de masini pe piatainterna, arata statisticile Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile (APIA).

In prezent exista patru constructori care si-au anuntat planulde a intra pe segmentul masinilor low-cost si implicit pentru alansa un concurent pentru modelele din gama Dacia.

Primul va fi Volkswagen, care in 2010 va lansa un model low-costbazat pe noul model de clasa mica Polo si care va avea un pret depornire de aproximativ 2.400 de euro. In 2011 Renault in colaborarecu grupul indian Bajaj va lansa pe piata din India un modelconcurent cu Tata Nano, cu un pret de aproximativ 1.500 de euro,care va fi asamblat anual in 400.000 de unitati, in timp ce Toyotasi Daihatsu vor prezenta in acelasi an un model low-cost care vaporni de la 3.400 de euro si va fi realizat pe platforma actualuluimini, iQ.

Cel de-al patrulea constructor care va lansa un model low-costva fi Hyundai, in 2012, in contexul in care deja constructorulsud-coreean detine o fabrica in India unde sunt asamblate modelelei10 si i20, primul incadrandu-se in gama de pret a modelorlow-cost.

In afara de India, o potentiala piata pentru noua generatie deautomobile low-cost este cea nord-americana unde se inregistreaza ocrestere a cererii pentru automobile cu un consum scazut decombustibil, mai spun consultantii de la A.T. Kearney. Atat Ford,cat si General Motors vor sa lanseze in SUA modele comercializatepe piata europeana precum Fiesta si Cruze.

Pe continentul american modelul Logan este asamblat cel maiaproape de SUA in Mexic, dar sub emblema Nissan.

"Cei trei mari constructori americani (Ford, GM si Chrysler -n.r.) spera sa obtina profit din comercializarea noilor modele declasa mica si deja si-au facut cunoscuta intentia de a lansa noiastfel de modele pe piata americana", potrivit studiului realizatde A.T. Kearney.

Peste 110.000 de autoturisme s-au vandut pe piata locala inprimele zece luni, in scadere cu 55% fata de perioada similara aanului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO