Eveniment

Dealerii auto despre SAB: Daca vedem ca participa si altii, venim si noi

Dealerii auto despre SAB: Daca vedem ca participa si altii, venim si noi

Marci de lux ca Aston Martin sau Bentley, cu preturi de peste 200.000 de euro, vor fi prezente la SAB & Accesorii

21.08.2009, 00:00 542

O parte dintre dealerii auto prezenti pe piata locala au demarat negocierile cu organizatorii Salonului Auto de la Bucuresti (SAB), dar nu au luat decizia concreta de a participa.

Editia din acest an a Salonului Auto International de la Bucuresti (SIAB) organizata de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a fost amanata pentru 2011, ca urmare a faptului ca piata auto a scazut cu aproape 60% in prima parte a anului, lucru care automat a declansat operatiuni de reduceri de cheltuieli in cadrul centrelor auto.

Cu toate acestea, Premium Expo, companie controlata de Sorin Radacineanu, fiul lui Liviu Radacineanu, organizatorul Salonului Auto de la Bucuresti (SAB) din anii ‘90, doreste sa relanseze acest salon, sub forma unui eveniment auto local, ale carui costuri de participare sa fie sub cele ale SIAB-ului. Evenimentul urmeaza sa aiba loc in prima parte a lunii octombrie.

„Suprafata ocupata in acest moment este de 60% auto si 30% la accesorii. De asemenea, in aproximativ zece zile vom lansa si campania media cu date despre eveniment", a subliniat Sorin Radacineanu. Costul mediu de inchiriere a unui stand in cadrul SIAB 2007 a fost cuprins intre 50 si 90 de euro pe metrul patrat, in timp ce costul necesar constructiei standului a urcat pana la 445 euro/metru patrat, potrivit organizatorilor.

In cadrul SAB&Accesorii 2009 chiria va fi de 45 de euro pe metru patrat, in timp ce costul standului va fi decis de fiecare companie participanta. Pana la editia din 2007 a SIAB, ideea de salon auto era perceputa atat de vizitatori, cat si de expozanti ca un „targ", in cadrul caruia se ofereau discounturi, iar aproape toate masinile expuse erau vandute pana in ultimele zile. In 2007, SIAB a functionat ca un salon la standarde internationale, masinile fiind doar prezentate, nu si vandute din stand.

Organizarea SAB&Accesorii 2009 este data ca fiind sigura de catre organizatori. Dealerii, cei de care depinde existenta unui astfel de eveniment spun ca inca poarta negocieri, cu o luna si jumatate inainte de data la care este programat salonul auto.

„Acum dealerii urmaresc contextul. Daca ii vad pe altii ca participa, vin si ei. Pana acum importatorii nu s-au opus. In plus, toti dealerii vor sa participe. Sunt costuri de participare mai mici si beneficii mai mari acum, avand in vedere piata auto actuala. Dealerii auto ar participa deoarece vor sa scape de stocuri si SAB-ul ar fi o ocazie sa lanseze noi oferte speciale", a spus Viorel Niculescu, directorul ATT, dealer Land Rover si Jaguar, care a detinut anterior functia de director al importatorului Ford in Ucraina.

In plus, locul este mai bun in acest an, intrucat SABl ar fi organizat in vechiul loc al Salonului Auto, la Romaero Baneasa, in timp ce SIAB 2007 s-a organizat la Tiriac Expo, in fostul Metro Otopeni.

„In general, importatorii si dealerii si-au taiat din bugetele de publicitate, dar nu este neaparat un moment bun pentru a face acest lucru", a spus Niculescu, care a subliniat faptul ca intentioneaza sa participe la SAB, in contextul in care acesta va fi organizat. Organizatorii nu au dorit sa comunice oficial care dintre dealeri sau importatori vor fi prezenti la Salon, doar numele marcilor reprezentate de acestia „cu scopul de a nu genera discutii sau confuzii in piata", potrivit organizatorilor. Printre branduri se regasesc Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, dar si Opel, Mazda si Subaru.

De participarea la SAB 2009 s-a aratat interesat si TiriacAuto, divizia de retail auto a Tiriac Holdings, care grupeaza 32 de centre auto si care reprezinta marci precum Ford, Mercedes-Benz, Hyundai, Chrysler, Jeep, Dodge, Mitsubishi, Jaguar si Land Rover, BDT Group, dar care inca nu a luat o decizie concreta in acest sens.

„Nu s-a luat inca nicio decizie cu privire la participarea la SAB. In perioada urmatoare vom decide daca TiriacAuto va participa si daca da, cu ce marci", a declarat Cristina Munteanu, directorul de comunicare corporate al Tiriac Holdings.

Si BDT Group, care detine un dealer Ford, un centru Mazda si alte doua showroomuri destinate marcilor Saab si ale Grupului Chrysler, ia in calcul participarea la salon. „In momentul de fata de aflam in discutii cu organizatorii si luam in calcul participarea Grupului BDT la SAB", au subliniat oficialii BDT Group, fara a oferi detalii suplimentare.

In cazul lui Radacini Motors, oficialii companiei asteapta OK-ul din partea importatorilor marcilor reprezentate.

„Nu s-a luat nicio decizie daca Radacini va participa sau nu la Salonul Auto de la Bucuresti. Pentru a merge am nevoie de acordul reprezentantilor marcilor in Romania. Fara acordul lor nu se poate merge", a subliniat Nicolae Sorescu, directorul general al Radacini Motors, companie care detine dealeri ai marcilor Opel, Chevrolet, Cadillac, Hummer, dar si Mazda si Suzuki.

Cu toate acestea in opinia directorului Radacini Motors cel mai mare impact asupra pietei auto nu il are organizarea unui Salon Auto, ci un mai bun „control" asupra importurilor de masini second-hand. „supra pietei auto cel mai mare impact l-ar avea in momentul de fata solutiile fiscale impotriva mafiei importurilor de masini second-hand, deoarece acestia nu platesc nici o TVA.

Spre deosebire de SIAB, care se desfasura intr-un interval de zece zile, SAB 2009 se va derula pe o perioada de sase zile, iar organizatorii se asteapta la 50.000 de vizitatori. In 2007 la SIAB pe parcursul celor zece zile au fost 220.000 de vizitatori.

SAB & Accesorii, pe scurt

  • Perioada de desfasurare: inceputul lui octombrie
  • Locul: Romaero Baneasa
  • Se va derula pe o perioada de 6 zile
  • 50.000 de vizitatori sunt asteptati
  • Marcile prezente: Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, dar si Opel, Mazda si Subaru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO