Eveniment

Directorul general de la Radisson Blu desfiinţează organizarea taxiurilor de la Otopeni: turiştii sunt înşelaţi de companii de taxi

Expaţii din hoteluri şi agenţii de turism: Experienţa din aeroport şi cea a transferului cu taxiul influenţează percepţia turiştilor despre Bucureşti

Traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) a crescut cu 55,3% în aprilie, prima lună în care de pe aeroport au decolat şi avioanele companiilor low-cost

Autor: Mirabela Tiron

07.09.2012, 00:07 3990

"După extinderea prin care a trecut în urmă cu câţiva ani, aeroportul Otopeni a devenit un aeroport up-to-date, din păcate însă restul serviciilor corelate cu plecările nu s-au upgradat, iar acum suferim consecinţele, mai ales după mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni", spune Javier Garcia del Valle, CEO-ul grupului Happy Tour, cel mai mare de pe piaţa agenţiilor de turism.

El precizează că zona de control al paşapoartelor şi de securitate a rămas la fel ca atunci când aeroportul nu era folosit şi de low-cost-uri. În fiecare zi pasagerii trebuie să aştepte la cozi lungi.

"Zona de sosiri reprezintă de ase­menea o problemă. Oficiile de control al paşa­poartelor sunt încă limitate compa­rativ cu numărul de pasageri care ajung pe aeroport în orele de vârf şi singurele trei benzi pentru bagaje sunt clar insuficiente pentru volumul de trafic din aeroport. Este exact la fel cum era în urmă cu câţiva ani când traficul era mult mai mic. Pa­sa­gerii trebuie să aştepte la cozi", spune el.

În aprilie, prima lună în care de pe aeroport au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale companiilor low-cost, traficul aeropor­tului Henri Coandă (Otopeni) a crescut cu 55,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor compa-niei. Altfel spus, de pe cel mai mare aeroport din ţară au plecat şi au sosit în plus puţin peste 222.000 de pasageri.

Celor 102 avioane care decolau în medie în fiecare zi de pe Otopeni li s-au adăugat alte 35 de curse în medie ale Blue Air sau Wizz Air, potrivit estimărilor ZF. Anul trecut prin aeroportul Otopeni au trecut 5 milioane de pasageri.

Potrivit lui Javier Garcia del Valle, un mare punct slab îl reprezintă serviciul de taxi, în condiţiile în care la ieşirea din aeroport pasagerii găsesc doar taxiuri foarte scumpe, cu taximetrişti nu întotdeauna politicoşi şi curaţi.

"Clienţii noştri ne-au spus că o cursă de la aeroport până în centru costă cu aceşti taximetrişti 40-50 de euro, ceea ce este foarte mult. Câteodată această situaţie poate fi în avantajul agenţilor de turism, dat fiind că acei clienţi mai informaţi aleg serviciile de transfer oferite de agenţii. Noi oferim servicii de transfer de la aeroport în centrul Bucureştiului la tarife de 20-25 de euro".

Şeful grupului Happy Tour mai spune că un pasager care ajunge în aeroport poate găsi un taxi cu tarif mai mic dacă se duce la zona de plecări a aeroportului, însă ca să ajungă de la sosiri până acolo trebuie să meargă şi să care bagajele, ceea ce nu este foarte comod după un zbor.

"Cred însă că toate problemele se pot rezolva şi sunt convins că noul director al aeroportului (fostul director general a fost demis recent din cauza incidentului cu studenta japoneză - n. red.) şi echipa lui vor găsi soluţii, în condiţiile în care sistemul aerian de transport din România este în dezvoltare, iar pasagerii au nevoie de mai multe facilităţi. Nu trebuie să uităm însă că aeroportul creează prima şi ultima impresie cu care un turist pleacă din România şi care cu siguranţă influenţează percepţia vizavi de această ţară", spune el. În urmă cu trei săptămâni, o studentă japoneză a fost ucisă după ce un tânăr a acostat-o chiar din aeroport cu promi­siunea că o duce la un taxi,

Şi Yilmaz Yildirimlar, general mana­ger la hotelul de cinci stele Radisson Blu din Capitală şi district director pe SEE (Southern Eastern Europe), precizează că experienţa traseului aeroport-hotel reprezintă un factor important care influenţează prima şi ultima impresie a turiştilor atunci când ajung în Bucureşti. "Din păcate însă sunt extrem de multe exemple în care turiştii sunt înşelaţi de companiile de taxi fantomă care funcţionează cu tarife extrem de mari, iar acest lucru afectează puternic imaginea turistică a capitalei noastre", spune el.

El spune că întreaga experienţă a turiştilor şi clienţilor hotelului trebuie să fie excelentă, iar acest lucru face referire la toate detaliile călătoriei lor, inclusiv serviciile de transport. "Conştienţi de faptul că oaspeţii hotelurilor de 5 stele se află în vizorul operatorilor de taxi mai puţin oneşti şi cu tarife extrem de mari, Radisson Blu Hotel a decis imple­mentarea unui plan de acţiuni prin care să prevină posibilele inconveniente", a spus Yilmaz Yildirimlar.

Hotelul organizează la cerere transportul de la şi către aeroport.

"Clienţii sunt informaţi despre disponibilitatea acestui serviciu încă din momentul în care rezervă una din camerele hotelului, iar Radisson Blu Hotel, datorită contractelor de colaborare pe care le derulează împreună cu anumite companii de taxi locale, le oferă garanţia unui transport sigur, care acoperă cele mai variate solicitări: de la variante economice precum shuttle-urile până la limuzine de lux", a spus el.

Directorul general al hotelului Radisson Blu precizează că măsurile preventive majore şi radicale sunt în mâna autorităţilor.

"Tocmai de aceea reprezentanţii hotelului nostru trimit frecvent auto­rităţilor sesizări cu privire la operatorii de taxi fantomă care staţionează în faţa hotelului, zonă care este însă un spaţiu public în care numai autorităţile au dreptul de a acţiona."

Germanul Marten Schoenrock, care conduce hotelul de cinci stele Inter­continental - unul dintre cele mai mari din Capitală, spune că prima impresie despre un oraş este dată şi de taxiul care îţi asigură transferul dintr-un loc în altul.

"Am avut clienţi care s-au plâns că au fost suprataxaţi de taxiul pe care l-au luat de la aeroport. Este o problemă. Acest aspect trebuie tratat cu mai multă consistenţă. Chiar şi mie mi s-a întâmplat acum câţiva ani să plătesc 150 de lei pentru o cursă", a spus el. Marten Schoenrock mai spune că în Viena, Paris sau Berlin există standarde mai înalte în ceea ce priveşte taxiurile, în Cairo în schimb fiind mai rău decât în Bucureşti. El nu se mai deplasează de la aeroport în oraş cu taxiul.

Jean Pascal, directorul general al hotelului de cinci stele Epoque Hotel, precizează că nu ia niciodată taxiul de la aeroport. "Clienţilor le asigurăm transferul de la hotel la aeroport şi la cerere de la aeroport la hotel. Îi întrebăm cu ce firmă vor să călătorească. Cred însă că România este o ţară sigură şi nu aş fi îngrijorat dacă aş lua un taxi", a spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO