Eveniment

Dunărea, un culoar nevalorificat suficient. Cum facem din fluviul Dunărea o „autostradă“ a României?

Dunărea, un culoar nevalorificat suficient. Cum facem...

Autor: Mirabela Tiron

10.05.2018, 00:07 8633

♦ Fluviul Dunărea, portul Constanţa şi porturile fluviale româneşti joacă un rol important având în vedere că România se află la graniţa de est a UE, iar Dunărea şi portul Constanţa constituie puncte de intrare din şi spre Orientul Mijlociu şi Orientul Îndepărtat.

România ar putea să facă din fluviul Dunărea o „autos­tra­dă” care să asigure o conexi­u­ne viabilă şi un culoar de acces spre Europa Centrală, în condiţiile în care infrastructura rutieră este slab dezvoltată, existând doar 750 de kilometri de autostradă, la fel ca reţeaua de cale fe­rată, unde trenurile de marfă circulă cu sub 20 km/oră.

„Dunărea este o bogăţie, ne leagă de Europa Centrală şi de lumea largă. Acest culoar are un potenţial ridicat, poate fi valorificat mai mult ca mijloc de transport şi resursă, putem mări capacitatea de mărfuri transportate. Este nevoie de mecanisme de asigurare a condiţiilor de trafic, de dragare şi alte elemente”, spune Bogdan Murgescu, istoric al economiei, profesor la Univer­si­tatea din Bucureşti. Transportul fluvial este mai ieftin decât cel rutier sau pe calea fe­rată şi poate să fie util pentru o mul­titudine de mărfuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO