Fără număr, fără număr: Cele mai mari patru festivaluri de muzică au încasări de 100 milioane lei din bilete şi sponsorizări şi sunt vi­zi­­ta­te de peste 200.000 de oa­meni

20 iul 2018 Autor: Cristina Rosca

♦ Untold (Cluj-Napoca), Neversea (Constanţa), Electric Castle (Cluj-Napoca) şi Summer Well (Bucureşti) generează un business între 250 şi 300 de milioane de lei pentru hoteluri, restaurante şi magazine.

Festivalurile Untold, Neversea, Elec­tric Castle şi Summer Well au realizat anul trecut încasări de aproa­­pe 100 mil. lei din vânzarea de bilete şi din contractele de sponsorizare.

Cele patru festivaluri, care aduc laolaltă câ­te­va zeci de artişti români şi străini, sunt vi­zi­­ta­te de peste 200.000 de oa­meni (vizi­ta­­tori unici), po­tri­vit esti­mă­rilor ZF.

Numărul mare de spec­tatori care vin pen­­tru o zi sau care îşi cumpără un abo­­na­ment de 3-4 zile sunt cei care i-au convins pe unii din­tre cei mai mari jucă­tori din economie să spon­sorizeze aceste eve­ni­men­te. Banca Transilvania, Kaufland, Ursus sau Orange sunt doar câteva dintre numele care sunt înscrise pe lista de sponsori şi care coti­zează cu zeci de mii, sute de mii şi chiar peste un milion de euro, potrivit datelor ZF.

Cel mai mare festival local, atât ca încasări, cât şi ca număr de participanţi, este Untold, din Cluj-Napoca, un eveniment care are loc în luna august. Anul trecut peste 330.000 de persoane au participat în total în cele patru zile ale festivalului. Acesta este traficul, ceea ce înseamnă că o persoană care are abonament şi care participă în fiecare zi poate fi înregistrată de 3-4 ori sau mai mult.

Din datele ZF, nu­mărul de unici a sărit însă de 100.000. Aceşti români şi străini au mers la Cluj Napoca în primele zile din august pentru a-i asculta pe Armin van Buren, Martin Garrix sau Golan.

Compania care administrează acest eveniment a realizat anul trecut încasări de 60 de milioane de lei, aproape duble faţă de 2016, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Afacerile cuprind atât sumele încasările din bilete cât şi sponsorizările. Bugetul de sponsorizări reprezintă de altfel cea mai mare parte a sumei, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă.

 În această perioadă, tot în Cluj Napoca - la castelul Banffy, se desfăşoară festivalul Electric Castle, unul dintre cele mai vechi din piaţă, prima ediţie având loc în 2013.

Cele două evenimente nu doar pun România pe harta muzicală europeană ci aduc şi un boost economiei locale, jucătorii din hoteluri, restaurante şi baruri fiind cei mai avantajaţi.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.07.2018

 
Cuvinte cheie:
festivaluri de muzică
, incasari
, bilete
, sponsorizări
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide