Eveniment

Fondurile străine de investiţii au adus şef la Impact un concurent de la Vocea României

Fondurile au adus şef la Impact un concurent de la Vocea României

Autor: Adrian Cojocar

28.09.2012, 00:07 10924

Ştefan Gheorghiu-MILICIN (foto), noul CEO adus de fondurile străine de investiţii la dezvoltatorul imobiliar Impact Developer&Constractor să redreseze compania care se află în pragul insolvenţei, este concurent la show-ul tv "Vocea României".

Gheorghiu a fost remarcat de Loredana Groza, care l-a luat în echipa proprie. El va trebui în următoarele luni să-şi împartă timpul între restructurarea Impact şi antrenamentele pentru show-ul difuzat de Pro TV.

Mai multe fonduri de investiţii străine au cumpărat în ultimii ani pachete de acţiuni de la fondatorul companiei, Ioan Dan Popp, şi au ajuns în prezent să controleze împreună peste 50% din acţiuni şi să-şi impună strategia şi o nouă conducere. Principalele fonduri de investiţii prezente în acţionariatul Impact sunt suedezii de la East Capital cu 10% din acţiuni, americanii de la Artio cu 8,5% şi Franklin Templeton cu un pachet de 6%. Popp deţine 16,5% din acţiuni.

Impact a acumulat în ultimii doi ani şi jumătate pierderi de circa 44 milioane de lei (10,5 milioane de euro), după ce vânzările companiei au scăzut de la maximele din 2008 de 11 ori şi s-au cifrat anul trecut la 13,5 milioane de lei (3,2 mil. euro). Pentru acest an compania prognozează pierderi de 35,6 mil. lei. Activele ecompaniei sunt estimate la aproape 90 de milioane de euro.

Ştefan Gheorghiu-Milicin spune că va merge pe o strategie de redresare a companiei şi vrea ca în circa un an de zile să înceapă să dezvolte noi proiecte imobiliare.

 
 

"Firma are în continuare un po­tenţial fantastic de mare atât prin calitatea oamenilor care lucrează în companie, cât şi prin activele pe care le deţine, fie dezvoltate sau nedezvoltate încă. Pot să spun că se lucrează intens la această strategie a Impact, de vânzare, de marking, de PR, de revolu­ţio­nare a firmei din toate punctele de vedere astfel încât în cel mai scurt timp posibil, începând din debutul anului 2013, să înceapă să se vadă rezultate pozitive asupra firmei, cum ar fi rezolvarea mai multor probleme sau litigii pe care le avem, sedimentarea preţurilor în piaţă şi câştigarea cât mai multor clienţi noi", spune Ştefan Gheorghiu.

El a preluat zilele trecute conducerea operaţiunilor unei companii care în ultimii trei ani a avut pierderi şi se află într-o situaţie financiară precară. Impact a acumulat în ultimii doi ani şi jumătate pierderi de circa 44 milioane de lei (10,5 milioane de euro) după ce vânzările companiei au scăzut de la maximele din 2008 de 11 ori şi s-au cifrat anul trecut la 13,5 milioane de lei (3,2 milioane de euro).

Luna trecută consiliul de administraţie a propus modificarea bugetului Impact, care prevede pierderi totale de 35,6 mil. lei pentru acest an, similare cu cifra de afaceri estimată pentru 2012, de 38,1 mil. lei (8,5 mil. euro). Pierderile prevăzute pentru acest an sunt mai mari decât valoarea de piaţă a Impact pe bursă, care se ridică la 22 mil. lei (4,9 mil. euro).

 

"Avem diferite litigii şi situaţii pe care le-am bugetat corespunzător. Din punctul meu de vedere sunt bugetate în mod extrem de pesimist. Vor fi schimbări radicale în firmă din toate punctele de vedere, juridic, contabil, de gândire, de mentalitate, de concepte, de marketing, de personal. Vor fi schimbări majore şi vor fi anunţate în următoarele 3 - 6 luni. Facem schimbările acestea pentru lucruri pozitive, nu ca să închidem firma", spune Gheorghiu.

Anterior venirii lui la Impact, Ştefan Gheorghiu a fost directorul comercial pe România, Georgia şi Bulgaria al dezvol­tatorului imobiliar Willbrook International.

Gheorghiu a mai fost director pentru România la dezvoltatorul american Polimeni şi la fondul de investiţii austriac Europolis. Gheorghiu are o experienţă de aproape 16 ani în domeniul real-estate.

"Am preluat conducerea Impact din dorinţa acţionarilor de a aduce modificări drastice la management, la modul de gândire atât pe partea de business, cât şi pe partea de real-estate şi poate de a internaţionaliza firma atât cât şi gândirea de dezvoltare viitoare a Impact. Până acum firma era cunoscută ca o firmă deţinută de români deşi 75% din capital a fost vândut către mari fonduri precum ING, Franklin Templeton, Swiss Capital şi alţii", a precizat noul şef al Impact.


Vrea să marcheze pierderile

Impact şi-a propus ca în semestrul al doilea să realizeze venituri din activitatea de bază de trei ori mai mari decât în primul semestru, cu preţul însă al unor pierderi mari mari, care sunt explicate de conducere prin reducerea pre­ţurilor de vânzare.

De curând conducerea Impact spunea că a vândut 40 de case în Oradea în decurs de o lună şi jumătate adoptând această strategie.

"Creşterea veniturilor Impact provine dintr-o strategie iniţială, de acum câteva luni, şi anume de a începe să facem rost de bani accelerând un pic vânzările. Am început cu Oradea şi am reuşit să vindem într-o lună şi jumătate 40 de case.

Este cunoscut faptul că preţurile în Oradea au scăzut cu 45%. Matematica spune aşa: ai 40 de case în Oradea? Au un preţ de 10 lei bucata, deci valorează 400 de lei. Poţi să le vinzi? Nu. Le ţii de trei ani? Da. Se depreciază? Da, stau goale. Plăteşti impozit pe ele, te costă întreţinerea? Da.

Dacă le vinzi repede cu 7 lei ai scos 280 de lei, ai tăiat toate cheltuielile şi dacă aşteptai trei ani poate nu le mai vindeai cu 10 lei pentru că se demodau etc. Acest lucru se numeşte «cutting your losses» (marcarea pierderilor - n. red.). Le vinzi acum mai puţin, dar cu banii aceia poţi să investeşti în proiecte noi care să-ţi aducă profitul pe care l-ai pierdut din vânzarea precedentă şi încă un surplus", spune Ştefan Gheorghiu.

El spune că la târgul imobiliar din Bucureşti care se desfăşoară zilele acestea va adopta o strategie de reducere a preţurilor a şapte apartamente cu 15% şi acordarea unor facilităţi, precum loc de parcare pentru a atrage potenţiali clienţi.


Unde vede Impact peste un an de zile

Şeful dezvoltatorului imobiliar spune că în decurs de un an vrea să redreseze din punct de vedere financiar compania şi să demareze noi proiecte imobiliare care să facă parte din noua strategie pe care o va impune la Impact.

"În cazul în care nu porneşte un război între Iran şi SUA şi Grecia, Spania, Irlanda, Italia nu intră în faliment, iar în România nu vin co­mu­niştii la putere, din punctul meu de vedere Im­pact are şanse foarte bune ca într-un an să-şi re­vină bine şi să înceapă deja lucrurile la proiec­te noi de dezvoltare imobiliară. Există în acest mo­ment un singur scenariu viabil pe care-l luăm în calcul: redresarea firmei din punct de ve­dere financiar, şi asta se va întâmpla foarte rapid, deja în trei zile lucrurile s-au schimbat şi se vor schimba foarte repede. Şi constituirea unor strategii care vor fi făcute publice probabil la începutul anului viitor, când vor fi gata pen­tru că sunt foarte complexe", a precizat Gheorghiu.

El spune că activele valoroase ale Impact dau posibilitatea companiei să fie redresată. Dezvoltatorul imobiliar deţinea la data de 30 iunie active cu o valoare contabilă de 392,6 milioane de lei (circa 87,2 milioane de euro), mult peste datoriile de circa 99,6 milioane de lei (22 milioane de euro) de la aceeaşi dată.

Şeful Impact lasă să se înţeleagă că firma este ca un om sărac care descoperă peste noap­te că are mai multe kilograme de aur în casă.

"În cazul în care, spre exemplu, ai o casă şi acolo ai 20 kg de aur într-un seif şi timp de patru ani de zile nu-ţi merge chiar pe roze, ţi-ai pierdut serviciul, iar tu la un moment dat ai vândut casa altcuiva şi eu descopăr cele 20 kg de aur, le valorific şi îţi rezolv toate problemele. Există modalităţi să transformi practic o firmă, iar din fericire Impact are această posibilitate. Poţi să ai timp de zece ani pierderi, apoi să ai un an de pierderi asumate şi să treci pe profit prin dezvoltări noi şi strategii noi. Asta este ceea ce încercăm noi astăzi", a conchis Gheorghiu.

 

Vezi aici CEO-ul Impact la Vocea României

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO